Antena 3 CNN Economic Cât cheltuiesc românii pe haine, accesorii şi bijuterii din Asia. Poşta Română a creat ghişee speciale pentru livrări

Cât cheltuiesc românii pe haine, accesorii şi bijuterii din Asia. Poşta Română a creat ghişee speciale pentru livrări

de Ioana Ciobanu    |   

Companiile care vând haine şi accesorii produse în Asia salvează profitabilitatea unor companii precum Poşta Română. Avântul comenzilor este atât de puternic încât au apărut ghişee speciale pentru produsele Temu sau Shein în oficiile poştale. Ajung în casele românilor multe categorii de produse chinezeşti: de la bluze şi cămăşi până la huse de telefon ori farfurii. Consumul este alimentat mai ales de publicitatea pe care companiile o fac în mediul online, pe Tik Tok, Instagram sau Facebook. 

Tone de colete cu produse ieftine ajung anual de peste hotare în România. Fluxul este atât de mare încât au apărut spaţii de depozitare speciale în oficiile poştale. Noemi este una dintre tinerele care face regulat comenzi. Bugetul său este de 120 de euro pentru un singur colet, deci aproximativ 600 de lei.

„Cam la 3 luni comand mai multe deodată, de la haine până la lănțișoare,  decorațiuni", spune Noemi. 

Se remarcă doi mari jucători: Shein și Temu, companii care de altfel se judecă pentru designurile care le-au adus popularitate. Românii cumpără orice de pe aceste platforme: haine, bijuterii, accesorii pentru casă sau maşină.

„În general brizbrizuri, costume de baie, accesorii de 2- 3 sute de lei. Sincer mi se par mai ieftine, şi calitatea mi se pare ok", mai spune cineva. 

Preţul mic vine la pachet, în multe cazuri, cu riscuri pentru sănătate

Ultimele studii arată că aceste produse conţin substanţe toxice, cancerigene, iar nivelul acestora depășește de câteva sute de ori pragurile acceptabile. În ciuda acestui lucru numărul comenzilor creşte constant.

„Inclusiv Comisia Europeana a anunțat că pentru 2023 statisticile arată aproximatic 2 miliarde de colete sub 150 de euro au intrat in UE", spune Cristian Pelivan, director executiv ARMO

Ambele platforme au zeci de milioane de utilizatori. Strategia de marketing este canalizată spre mediul online, deşi costul publicităţii a crescut în ultimul an cu până la 40%. Trenduri precum ,,Tik Tok m-a convins să cumpăr" au făcut ca milioane de oameni să comande produse la recomandarea altor utilizatori.

„Partea de marketing a jucatorilor internationali, mai degraba chineii e foarte agresiva în sensul că exista bugete foarte mari 
Sunt încurajați şi de Guvernul chinez. Există niște subvenții ale statului", spune Andrei Radu, specialist E-commerce

Românii dau peste 10.000 de comenzi zilnic pe cele două site-uri, conform ultimelor estimări. Avântul livrărilor este unul dintre motivele pentru care Poșta Română a înregistrat, în primul semestru din 2024, o cifră de afaceri de peste 810 milioane de lei, în creștere cu 2% față de perioada similară a anului 2023.

Subiecte în articol: shein Temu Posta Romana livrari colete
TOP articole
Parteneri
Cele mai noi știri pe ANTENA 3 CNN
» Vezi toate știrile