Nume grele din lumea interlopă precum George Pian, lider al Duduienilor, Bamba, Makaveli şi alţii s-au dezis de Călin Georgescu în mai multe postări pe Tik Tok după ce conturile şi numele lor au apărut în documentele desecretizate de CSAT. Mai mult, George Pian, a spus că a fost amenințat de candidatul independent printr-un mesaj privat. „În loc de mulțumesc că te-am scos din anonimat, că nu te ştia nimeni, acum ne ameninţi", a spus el într-o postare pe rețeaua socială.
Desecretizarea documentelor CSAT cu privire la modul în care a fost promovat în campania electrorală Călin Georgescu scoate la iveală noi date îngrijorătoare. Mai exact, potrivit Direcției Generale de Protecție Internă a MAI, mai multe persoane din lumea interlopă, unii dintre ei șefi de clan, au fost implicaţi în susținerea lui Călin Georgescu.
În momentul când au aflat că apar în aceste documente s-a stârnit un val de furie în rândul interlopilor care rând pe rând au început să se dezică de candidatul independent pe care l-au susţinut în campania electorală înaintea turului 1 la alegerile prezidențiale.
"Bă, şefule, aţi făcut pre campanie înainte să înceapă la BEC campania legală în România? Aţi făcut. Aţi făcut propagandă pentru George Simion, v-aţi sucit şi aţi plecat şi aţi dat drumul la live şi aţi plecat pe Călin Georgescu? Aţi făcut!
Propaganda şi pentru că cineva a dat bani pentru altcineva să distribuie masele într-o anumită direcţie se numește atentat la siguranţa naţională. O să vedeţi.
Contul lui "bogpr" (n.r Bogdan Peschir, cel care a finanțat campania electorală a lui Călin Georgescu cu 1 milion de euro) închis, tranzacţiile verificate şi toţi care aţi primit bani, aveţi conturile alea mari blocate. O să le închidă zilele astea că e anchetă. Nu îţi e rușine, măi, ai luat 50 de mii din prima şi alde Pian şi ăştia au luat căte 10 mii şi când s-a aflat, s-a făcut ceartă între voi", spune Marco Kalu, un interlop cunoscut în mediile infracționale, pe canalul sau de Tik Tok.
Mai mult unul dintre ei, George Pian, lider al Duduienilor, arată într-o postare pe Tik Tok cum a fost ameninţat în privat de Călin Georgescu.
„Nu am să-mi cer scuze nici dacă mă veţi împușca. Aşa cum v-am susţinut, am rugamintea să faceţi un video să ne explicați aceste lucruri despre care am vorbit mai sus. Când v-am susţinut de ce nu aţi dat un mesaj de mulţumire, iar acum daţi de ameninţare? Stai şefule că nu e aşa. Nu merge şefule cu mine aşa. Vino şefule şi multumeşte-mi nu mă lua în .... Vino şi multumeşte-mi şi mie că te-am susţinut în primul rănd. Noi ăştia 3-4 Tik Tok-ăraşi te-am scos din anonimat, că nu te cunoştea nimeni. Faptul că Makaveli este un om inteligent şi îşi dă seama şefule...", a spus George Pian într-o postare pe reţeaua socială.
"Fiţi atenţi putin..ăsta CG este un dezaxat psihic la care oamenii au efect de turmă pentru că s-a promovat cu milioane de euro în Tik Tok.
Lumea nu îşi dă seama că este un din ala înrăit. O să închidă tot. Şi toţi bătrâni spun că o să fie grav pentru tineret, dar lumea doarme pe ea pentru că este efectul de turmă.
Omul ăsta nu este educat în detaliu, doar îţi spune ce vrei tu să auzi ca să se vadă acolo. Că în două luni apare de nicăieri şi chipurile este cel mai bun om.
Dar omul este bolnav psihic, dar lumea nu îţi dă seama că este un conducător Putinist Lumea doarme pe ea. Adică nu are blândețea aia, vorbește ca un nebun şi gata ", mai spune cineva din clanul interlopilor.
Citeşte şi: Rețeaua mercenarilor lui Putin. Cine sunt oamenii lui Călin Georgescu
Ce a descoperit SRI despre rețeaua Călin Georgescu
Potrivit documentelor prezentate de SRI, activitatea de promovare masivă a lui Călin Georgescu a presupus o campanie pe TikTok, prin intermediul mai multor conturi coordonate ce au publicat activ continuț electoral, atât cu ajutorul algoritmilor de recomandare, cât și prin promovare plătită.
1. Reteaua de conturi asociată direct campaniei lui Călin GEORGESCU a fost formată inițial din 25.000 de conturi la nivelul platformei TikTok, care au devenit foarte active cu două săptămâni înainte datei scrutinului electoral. Campania de promovare a avut o organizare deosebit de bună, numărul urmăritorilor crescând semnificativ.
S-a observat faptul că 797 dintre conturile care au format inițial rețeaua de susținere au fost create încă din anul 2016. Acestea au avut o activitate foarte redusă (1%) până la 11.11.2024, moment la care a fost activată la capacitate maximă.
Prezintă o importanță deosebită faptul că nu au fost utilizate resurse tehnice comune și nu au fost observate adrese IP partajate (IP sharing). Concret, conturile de TikTok în cauză au avut alocate adrese IP unice, ceea ce denotă un mod de operare menit să îngreuneze activitățile de identificare a amplorii rețelei pe baza utilizării unei infrastructuri comune (aspect caracteristic rețelelor de boți).
2. Activitatea conturilor din rețea a fost organizată în afara platformei TikTok, respectiv la nivelul aplicației de mesagerie instantă Telegram.
A fost identificat canalul de Telegram Propagator - implică-te și tu, Renașterea României, Hrană Apă Energie (@propagatorcg), care are rol de a coordona alți utilizatori cu privire la postările și conținutul video distribuit.
Abonatii@propagatorcg au primit instrucțiuni clare privind modalitatea de acțiune a conturilor, recomandări privind comportamentul utilizatorilor la nivelul TikTok, respectiv mesajele care ar fi urmat să fie promovate sau distribuite, în sensul includerii unor emoji special alese și a numelui candidatului pentru a exploata algoritmii TikTok.
Acestea erau pregătite anterior si încărcate instant în cadrul TikTok. Astfel, la nivelul unor grupuri dedicate de Telegram au fost identificate postări care incurajau urmăritorii să posteze anumite etichete predefinite (,#CG", "#diaspora", „#calingeorgescu"), să distribuie anumite videoclipuri postate pe grupuri, respectiv indicații pentru eludarea mecanismelor de verificare ale platformei TikTok (înregistrarea ecranelor și modificarea conținutului pentru a fi percepute de platformă drept conținut original).
Cine sunt finanțatorii
Potrivit SRI, candidatul Călin GEORGESCU a declarat la autoritatea electorală română (AEP) 0 lei buget de campanie electorală, respectiv că nu a cheltuit nicio sumă în cadrul acesteia.
Datele deținute au relevat implicarea contului de TikTok "bogpr", utilizat de cetăteanul român Bogdan PESCHIR, în finanțarea promovării lui Călin GEORGESCU la nivelul platformei de socializare.
Acesta, utilizând contul "bogpr" a realizat donații pe TikTok de peste un milion de euro. După ce a devenit subiect de dezbatere publică, implicarea „bogpr" în finanțarea promovării lui Călin GEORGESCU la nivelul platformei a fost confirmată inclusiv de reprezentanții TikTok în dialogul cu autoritățile române în data de 28.11.2024.
Aceștia au confirmat identitatea utilizatorului „bogpr" și au menționat că acesta a efectuat plăți în valoare de 381.000 de dolari, în perioada 24.10-24.11.2024, către utilizatori ai unor conturi de TikTok implicați în promovarea candidatului Călin GEORGESCU, inclusiv după data încheierii campaniei electorale. Acestea reprezintă încălcări ale politicilor TikTok si ale legislației electorale române.
Bogdan Peschir afișeaza un nivel de trai care nu corespunde activităților derulate prin intermediul companiei deținute, respectiv DIGITAL ON-RAMP SOLUTIONS SRL Brasov, înființată in anul 2021. Anterior înființării societății, acesta a lucrat, ca programator în cadrul unor entități (GLÓBAYA FINTECH SRL si BITXATM TECHNOLOGY SRL, ambele din Brasov) care sunt asociate cu domeniul criptomonedelor și sunt deținute, printre alții, de Gabriel PRODĂNESCU (persoană care este și cetățean al Africii de Sud, unde a emigrat in 1995).
De asemenea, finanțarea influencerilor TikTok a fost asigurată prin platforma FameUp (dedicată monetizării activitãtilor de promovare în mediul online), la nivelul căreia a fost publicată oportunitatea de reclamă, alături de descrieri bine definite. Una dintre metodele de atragere la colaborare a influencerilor români pentru promovarea candidaturii lui Călin GEORGESCU a fost contactarea pe e-mail a acestora de firma
FA Agency, de origine sud-africană, care oferea suma de 1.000 de euro pentru distribuirea unui videoclip realizat de aceștia.