Kensington Communication, firma plătită de liberali să deruleze o campanie pe TikTok, campanie online care a ajuns să îl promoveze, în cele din urmă, pe Călin Georgescu, a anunţat, sâmbătă, că va depune plângere penală pentru ca autorităţile judiciare să cerceteze eventuala deturnare a campaniei proprii în favoarea unui candidat extremist.
”Kensington Communication va depune o plângere penală pentru ca organele abilitate să cerceteze deturnarea, atacarea cu boţi şi/sau clonarea campaniei realizate de Kensington, la comanda PNL, realizată prin intermediul Platformei Fame Up, în favoarea unui candidat extremist”, transmite compania după investigaţia Snoop.
Anterior, reprezentanţii acesteia au precizat: ”Dacă campania a fost clonată sau deturnată în favoarea unui candidat sau altul, cerem organelor abilitate să ia măsurile legale care se impun”.
Campania plătită de PNL „a suportat unele modificări, care nu aparţin echipei noastre”
Compania a declarat, pentru Snoop, că ”forma generată de Kensington Communication a suportat unele modificări, care nu aparţin echipei noastre şi nici nu avem cunoştinţă să fi fost solicitate de către reprezentanţi ai partidului”.
Kensington a precizat, de asemenea, că hashtag-ul ales de companie a fost #echilibrusiseriozitate, acesta fiind schimbat în platforma FameUp, fără implicarea firmei în #echilibrusiverticalitate.
În integralitatea ei, campania #EchilibruşiVerticalitate a fost creată pentru Călin Georgescu, se susţine într-un document desecretizat al CSAT şi într-un raport al al Expert Forum.
Campania a adunat 2,4 milioane vizualizări, ”unde influenceri îl descriu după un script copy-paste pe Călin Georgescu, fără a-l nominaliza, dar folosind caracterizările pe care şi le face chiar el”, susţine Expert Forum.
Cu exact aceeaşi platformă a fost realizată campania de TikTok pentru cartea preşedintelui PNL de la acea oră, Nicolae Ciucă.