Antena 3 CNN Politică Snoop: ANAF a descoperit că PNL a plătit o parte din promovarea lui Călin Georgescu pe TikTok

Snoop: ANAF a descoperit că PNL a plătit o parte din promovarea lui Călin Georgescu pe TikTok

Claudia Popovici
3 minute de citit Publicat la 22:11 20 Dec 2024 Modificat la 23:32 20 Dec 2024
nicolae ciuca si calin gerogescu
Nicolae Ciucă, fost preşedinte PNL, şi Călin Georgescu, candidat pro- rus la alegerile prezidenţiale: Sursa foto:Getty Images

Potrivit unei investigații realizate de site-ul Snoop, ANAF a concluzionat recent că Partidul Național Liberal a finanțat campania controversată „Echilibru și Verticalitate” de pe TikTok care prin 130 de influenceri, a promovat indirect figura lui Călin Georgescu, fără a-l numi explicit. Informația a fost confirmată pentru Snoop din discuțiile și corespondența purtată chiar cu firma care a gândit campania redirecționată pentru promovarea candidatului pro-rus.  

Potrivit investigației Snoop, campania „Echilibru și Verticalitate” de pe TikTok a fost realizată de firma Kensington Communication, care a colaborat cu 130 de influenceri cooptați prin platforma FameUp.

Firma, care a fost angajată de PNL, susține că „forma generată de Kensington Communication a suportat unele modificări, care nu aparțin echipei noastre și nici nu avem cunoștință să fi fost solicitate de către reprezentanți ai partidului”.

Mai mult, Kensington a explicat că hashtag-ul #echilibrusiseriozitate folosit în campanie, a fost schimbat în #echilibrusiverticalitate”, dar fără implicarea companiei. 

Însă, reamintim că, în documentele desecretizate de CSAT şi potrivit unui raport Expert Forum întreaga campanie #EchilibrușiVerticalitate a fost creată pentru a-l promova pe Călin Georgescu care astfel a generat 2,4 milioane de vizualizări.

Mai exact, influencerii au folosit script în care au descris în cadrul unui video pe Tik Tok caracteristici ale unui viitor președinte. Şi deși nu era direct nominalizat Călin Georgescu caracterizările folosite corespundeau celor asumate public de acesta.

Astfel, se arată în documentele CSAT că „inițiatorii au prezentat persoanelor implicate metode de evitare a detecției elementelor de conținut care nu respectă politicile platformei TikTok”. 

În acest context, analiza realizată de Snoop pe brief-ul furnizat de firma Kensington arată că influencerii au respectat indicațiile prestabilite de către PNL. 

Citeşte şi: Nicușor Dan: "O campanie ca a lui Călin Georgescu costă zeci de milioane de euro. Noi știm de sute de mii. Nu cred că va mai candida"

Mai mult, aceeași platformă FameUp fusese utilizată anterior pentru promovarea pe TikTok a unei campanii dedicate cărții fostului președinte al PNL, Nicolae Ciucă.

Cu toate aceste date, Fiscul a audiat influecerii şi oamenii care au participat la această campanie inclusiv  firme, dar persoane fizice. cărora li s-a cerut să pretinte fluxurile financiare. Mai mult, ANAF a cerut de la bănci toate extrasele de cont ale lui Călin Georgescu. 

Aşa au aflat inspectorii ANAF că banii pentru „Echilibru și Verticalitate” au venit de la PNL, mai exact de la firma Kensington Communication, care face servicii de marketing politic, dar și campanii online pentru liberali. 

„Investigația ANAF s-a încheiat acum câteva zile și răspunsul va fi în curând trimis către AEP”, a spus pentru Snoop un specialist care este la curent cu concluziile ANAF.

Ce spune co-fondatorul Kensington Communication

Contactat de jurnaliştii Snoop pentru un punct de vedere Cătălin Dumitru, co-fondator al firmei Kensington Communication a spus: 

 „Noi am făcut pentru PNL, prin influencerii de pe FameUp, campanii civice pe TikTok. Nu am făcut campanii politice. (...) Firma Kensington Communication a folosit hastagul #EchilibrușiVerticalitate”", a spus el, argumentând că „eu cred că echipa lui Călin Georgescu s-a cățărat pe campanii deja făcute”. 

Câţi bani a plătit PNL la compania Kensington Communication SRL

Potrivit Gândul, Kensington Communication SRL a plătit către platforma de influenceri FameUp peste jumătate de milion de lei:

  • 243.877 RON – 09.10.2024
  • 130.639 RON – 23.09.2024
  • 121.863 RON – 11.09.2024

La rândul său, PNL a plătit către Kensington Communication SRL suma de 1.017.098 RON, în data de 6 noiembrie 2024, a scris Gândul, potrivit sursei citate, care a subliniat că, în acel moment, nu se știa încă ceea ce ANAF a descoperit după cercetările pornite în momentul anulării turului 2: că una dintre cele mai importante campanie pe TikTok a lui Călin Georgescu a fost plătită de către Partidul Național Liberal. 

Precizările companiei Kensington Communication

După publicarea acestui articol compania Kensington Communication, angajată de PNL, a transmis o serie de precizări. 

„Kensington Communication constată cu surprindere interpretarea total eronată a informațiilor pe care le-a furnizat cu transparență și promptitudine în legătură cu campaniile de conștientizare derulate pentru PNL.

Kensington Communication face următoarele lămuriri:

Toate briefurile furnizate către FameUp au fost făcute pentru o campanie de combatere a extremismului și încurajarea valorilor euroatlantice.

Precizăm că Kensington Communication nu a făcut și nu ni s-a cerut vreo campanie pentru Călin Georgescu.

Kensington Communication nu a ales și nici nu a avut vreo relație cu influencerii de pe platforma de promovare.

Hashtagul propus de Kensington Communication a fost #echilibrusiseriozitate.

Kensington Communication nu a folosit hashtagul #echilibrusiverticalitate. Dacă campania a fost clonată sau deturnată în favoarea unui candidat sau altul, cerem organelor abilitate să verifice și să ia măsurile legale care se impun.

Pentru a continua în spiritul transparenței, atașăm briefurile care dovedesc foarte clar că Kensington Communication a susținut o campanie de descurajare a extremismului și promovarea valorilor pro-europene. Menționăm că aceste documente au fost transmise și jurnaliștilor Snoop", a transmis Kensington Communication, în cadrul unui comunicat de presă. 

×
x close