Antena 3 CNN Externe Mapamond Un fost director OceanGate a depus mărturie despre producătorul submersibilului Titan: „Au vrut să califice un pilot într-o singură zi”

Un fost director OceanGate a depus mărturie despre producătorul submersibilului Titan: „Au vrut să califice un pilot într-o singură zi”

Mia Lungu
4 minute de citit Publicat la 23:20 17 Sep 2024 Modificat la 23:20 17 Sep 2024
submersibilul titan
Submersibilul Titan. Sursa foto: Profimedia Images

David Lochridge, un fost director de operațiuni pentru OceanGate, care și-a exprimat îngrijorarea cu privire la siguranța submersibilului Titan, a declarat marți că în companie exista o cultură centrată pe „a face bani” și „foarte puțin pe știință”, potrivit CNN.

Depunând mărturie pentru un organism al Pazei de Coastă a SUA care investighează implozia submersibilului Titan, din iunie 2023, care a ucis toate cele cinci persoane aflate la bord, Lochridge a declarat că responsabilitatea sa a fost de a asigura siguranța întregului echipaj, a clienților și a piloților de formare, dar că el s-a simțit mai mult „ca un ponei de spectacol”, deoarece nimeni altcineva nu era calificat ca pilot.

„A fost numai fum și oglinzi (n.r. o iluzie)”, a spus el despre modul în care funcționa compania. „Toate postările de pe rețelele de socializare pe care le vedeți despre toate expedițiile trecute. Întotdeauna au avut probleme cu expedițiile lor.”

Submersibilul Titan a trimis ultimul său mesaj cu doar șase secunde înainte de a pierde contactul cu suprafața în timpul scufundării sale la Titanic, conform mărturiilor din prima zi a audierii organizate de Comisia de Investigații Marine însărcinată cu examinarea tragediei. Nava mamă, Polar Prince, a pierdut apoi urma navei.

Un proces intentat de familia uneia dintre victime a susținut că mesajul, trimis după aproximativ 90 de minute de scufundare a navei, a fost un indiciu că echipajul ar fi putut ști că ceva nu era în regulă și încerca să anuleze misiunea.

„De fiecare dată când îmi exprimam nemulțumirea cu privire la ceea ce se întâmpla eram respins”

Lochridge a descris un raport din 2018 în care și-a exprimat îngrijorarea cu privire la siguranța operațiunilor OceanGate și a declarat că „în niciun caz nu voi semna pentru asta”. El a spus că nu avea „niciun fel de încredere” în construcția submersibilului.

Dar Lochridge a spus că cei din conducere au respins îngrijorările sale, alegând în schimb să se concentreze pe finalizarea misiunii Titanic cât mai curând posibil.

„De fiecare dată când îmi exprimam nemulțumirea cu privire la ceea ce se întâmpla, dezaprobarea mea - acesta este probabil cel mai bun cuvânt ... eram respins”, a declarat el marți.

„Toată lumea știa, din echipa de ingineri, adică am vorbit cu fiecare dintre ei, toți acești copii care veneau direct de la universitate, unii nici măcar nu fuseseră încă la universitate... Niciunul dintre ei nu avea experiență ca operator de submersibile. Nu exista nicio experiență în cadrul organizației”.

Mărturia sa în fața Marine Board of Investigation a venit la o zi după mărturia foștilor angajați ai OceanGate - compania cu sediul în Everett, Washington, care a dezvoltat și a operat submersibilul, percepând aproximativ 250.000 de dolari pe bilet. Compania s-a confruntat cu o examinare tot mai atentă a operațiunilor sale pe fondul unor rapoarte privind probleme de siguranță. Foștii angajați au descris imaginea unei companii care a tăiat colțurile în graba de a se îmbarca în misiuni cu un submersibil prost proiectat.

„Au vrut să fie capabili să califice un pilot într-o zi, cineva care nu a stat niciodată într-un submersibil. Practic, voiau ca oamenii să vină, să fie verificați ca piloți și să poată lua pasageri în submarin”, a declarat Lochridge, care a spus că a fost în cele din urmă concediat în 2018 după ce a tras un semnal de alarmă cu privire la problemele de siguranță.

El a adăugat: „De fiecare dată când mergeți într-un submarin, cel mai important lucru este să vă întoarceți acasă în siguranță la familiile voastre, nu să faceți bani și să forțați limitele. ... Nu vă asumați riscuri care nu sunt necesare cu echipamente defecte - și mă refer aici la echipamente defecte, deficiente”.

După finalizarea investigației, Paza de Coastă a SUA și Consiliul Național pentru Siguranța Transporturilor vor efectua fiecare o analiză independentă și vor completa rapoarte, a declarat Jason Neubauer, președintele Consiliului de Investigații Maritime. Acesta a avertizat că ar putea fi organizate audieri suplimentare în viitor și nu a dorit să ofere un termen estimativ pentru finalizarea anchetei.

×
x close