CrowdStrike se confruntă cu un nou val de nemulțumiri, după ce a oferit personalului și firmelor cu care lucrează un voucher UberEats de 10 dolari în semn de scuze pentru pana informatică globală care a provocat haos în companiile aeriene, bănci și spitale săptămâna trecută, potrivit BBC.
Compania de securitate cibernetică – a cărei actualizare software de vinerea trecută a afectat 8,5 milioane de computere din întreaga lume – a declarat într-un e-mail către partenerii săi că a recunoscut că incidentul a cauzat muncă suplimentară.
„Pentru a ne exprima recunoștința, următoarea ta ceașcă de cafea sau gustare nocturnă este din partea noastră!” a scris CrowdStrike, îndrumând oamenii să folosească un cod pentru a accesa creditul de 10 dolari.
Dar gestul a fost întâmpinat cu ironie de unii. Un utilizator Reddit l-a catalogat drept un „spectacol absolut de clovni”, în timp ce altul a spus: „Am vrut literalmente să mă arunc cu mașina de pe un pod în acest weekend și ei mi-au cumpărat cafea. Frumos”.
Un utilizator LinkedIn care pretinde că este un partener CrowdStrike a declarat: „Gestul unei cești de cafea sau al unui credit Uber Eats drept scuză nu pare să compenseze zecile de mii pierdute în ore de muncă și încrederea clienților din cauza incidentului din 19 iulie.”
CrowdStrike a confirmat pentru BBC că a trimis voucherele „colegilor de echipă și partenerilor” care au ajutat clienții să facă față impactului întreruperii.
Dar unii oameni care au spus că au primit un voucher au luat, de asemenea, pe social media pentru a spune că nu a funcționat.
„Uber l-a marcat ca fraudă din cauza ratelor ridicate de utilizare”, a recunoscut CrowdStrike.
Aceasta vine pe fondul întrebărilor tot mai mari cu privire la compensațiile financiare pe care le vor putea solicita clienții CrowdStrike și persoanele afectate de întrerupere.
Firma s-a angajat să își îmbunătățească testele software după ce o actualizare defectuoasă a conținutului pentru sistemele Windows a cauzat întreruperea masivă a serviciilor IT.
Greșeala sa a dus la probleme pentru bănci, spitale și companii aeriene, milioane de PC-uri afișând „ecrane albastre ale morții”.
Într-o analiză detaliată a incidentului, publicată miercuri, CrowdStrike a declarat că a existat un „bug” într-un sistem conceput pentru a asigura funcționarea corectă a actualizărilor software. Crowdstrike a declarat că defecțiunea a făcut ca „datele cu conținut problematic” dintr-un fișier să nu fie detectate.
Compania a declarat că ar putea preveni repetarea incidentului prin testarea și verificarea mai bună a software-ului, inclusiv printr-un control mai atent din partea dezvoltatorilor.
Actualizarea defectuoasă a blocat 8,5 milioane de computere Microsoft Windows din întreaga lume, iar George Kurtz, șeful Crowdstrike, și-a cerut scuze pentru impactul întreruperii.
Potrivit firmei de asigurări Parametrix, primele 500 de companii americane după venituri, cu excepția Microsoft, s-au confruntat cu pierderi financiare de aproximativ 5,4 miliarde de dolari în urma întreruperii activității.
Aceasta a afirmat că doar 540 milioane de dolari până la 1,08 miliarde de dolari din aceste pierderi au fost asigurate.
Guvernul SUA a deschis o investigație privind gestionarea întreruperii de către Delta Airlines, după ce aceasta a continuat să anuleze sute de zboruri.
Crowdstrike se va confrunta cu o examinare suplimentară – dl Kurtz fiind chemat să depună mărturie în fața Congresului cu privire la întrerupere.
„Acest incident trebuie să servească drept un avertisment mai larg cu privire la riscurile de securitate națională asociate dependenței de rețea”, a scris luni Comitetul pentru securitate internă al Camerei Reprezentanților într-o scrisoare adresată companiei.
Comisia a dat CrowdStrike termen până miercuri seara pentru a programa o audiere