Cele două cutii negre ale avionului Boeing Jeju Air care s-a prăbuşit pe 29 decembrie la Muan, în Coreea de Sud, au încetat să mai înregistreze cu patru minute înainte de accidentul soldat cu moartea a 179 din cei 181 de pasageri, a anunţat sâmbătă Ministerul sud-coreean al Transporturilor, potrivit Agerpres.
„Analizele au arătat că înregistratorul de voce din cabina de pilotaj (CVR) şi înregistratorul de date de zbor (FDR) nu mai înregistrau în timpul celor patru minute care au precedat coliziunea" avionului cu zidul de la capătul pistei, provocând ruperea aeronavei, a precizat ministerul într-un comunicat, citat de AFP.
Acest Boeing 737-800 aparţinând companiei sud-coreene low-cost Jeju Air, care venea de la Bangkok, a aterizat pe burtă pe aeroportul Muan (sud-vest) şi a fost zdrobit la impactul cu zidul.
Doar un însoţitor de bord şi un steward au supravieţuit accidentului, cel mai grav dezastru aerian din Coreea de Sud până în prezent.
Autorităţile intenţionează să „investigheze cauza pierderii de date", se arată în comunicat. După tragedie, au fost lansate investigaţii comune între experţi sud-coreeni şi americani, inclusiv Boeing.
Explicaţiile posibile pentru prăbuşirea aeronavei Jeju Air 2216 sunt o coliziune cu păsări şi o defecţiune a trenului de aterizare.
De asemenea, se investighează prezenţa la capătul pistei a obstacolului lovit de aeronavă - un dispozitiv de navigaţie consolidat în beton armat.
Înainte de accident, pilotul trimisese un mesaj de avertizare cu privire la lovirea unor păsări înainte de a renunţa la prima încercare de aterizare. La a doua încercare, trenul de aterizare nu s-a deschis.
Înregistratorul de date de zbor stochează parametri precum viteza şi altitudinea aeronavei, precum şi o serie de alte variabile, datorită numeroşilor senzori.
Înregistratorul de voce din cabina piloţilor stochează conversaţiile piloţilor.
Aceste informaţii oferă în mod normal o mai bună înţelegere a ceea ce s-a întâmplat înainte de accident.
Echipa de anchetă „se angajează să facă tot posibilul pentru a determina cauza exactă a accidentului", a declarat ministerul, adăugând că trebuie studiate „diverse date".
Marţi, investigatorul principal Lee Seung-yeol a declarat reporterilor că „au fost găsite pene" într-unul dintre motoarele avionului, dar a precizat că o coliziune cu o pasăre nu a dus la defectarea imediată a motorului.
„Trebuie să stabilim dacă ambele motoare au fost afectate. Este sigur că unul dintre motoare a suferit o coliziune cu o pasăre", a continuat el.
Autorităţile au efectuat mai multe percheziţii în legătură cu accidentul, inclusiv la aeroportul Muan şi la birourile Jeju Air din Seul.
Şeful companiei, Kim E-bae, a primit interdicţia de a părăsi ţara.
În parlament, partidele rivale au format o comisie comună pentru a face lumină în cazul accidentului.
Ministrul transporturilor, Park Sang-woo, s-a oferit să demisioneze, potrivit purtătorului său de cuvânt.