Magazinele trebuie să semnaleze de acum dacă un produs are un gramaj mai mic ca înainte dar prețul a rămas la fel. Ordinul ANPC a fost publicat în Monitorul Oficial și întră în vigoare legea de pe 10 octombrie. Însă retailerii trag un alt semnal de alarmă. Efectul acestor afișe va fi de fapt scumpirea la raft. Asta pentru că retailerii vor transfera costurile de pe afișe în prețul produselor.
Cumpărător: Ei taie din gramaj și zic că e prețul aceleași. Păi e prețul dar dacă nu mai e gramajul? La fel ca și la pâine. Dacă iau 3 sferturi de pâine în loc de o pâine întreagă nu e aceeași.
Cumpărător: Omul oricum se uită. Și nu mă încălzește cu nimic. Că iau produsul și văd că nu mai are gramajul ăla nu mă încălzește cu nimic.
Cumpărător: Ce să fac cu afișul? Să mănânc afișul?
Cumpărător: Cine are nevoie de semnalizare? Eu pot să citesc.
Reporter: Vi se pare un ordin dat degeaba?
Cumpărător: Da. Cine m-a obligat să nu citesc eticheta?
Cumpărător: De aia stăteam în drum, de asta nu merge economia - că nu mi-a dat etichetă.
Cătălin Scarlat, director de magazin: Mi se pare că eu îl fac de râs la raft. A venit cu un produs modificat, sunt atent, l-am fotografiat și îl pun la raft și 30 de zile îl fac de râs. Dar cum am vorbit... scad prețul de 3 bani. Nu mai punem nimic la raft că nici nu avem unde să le punem. Sau va modifica producătorul rețeta.