Pavel Popescu, vicepreședinte al ANCOM, autoritatea de reglementare în telecomunicații, a anunțat miercuri că va cere suspedarea platformei TikTok pe teritoriul României, până la finalizarea anchetei privind manipularea alegerilor de candidatul Călin Georgescu.
„Cer, începând de mâine, 28.11.2024, SUSPENDAREA platformei TikTok pe teritoriul României, pânǎ la finalizarea anchetei instituțiilor statului cu privire la manipularea procesului electoral din data de 24.11.2024 (turul I, prezidențiale). Voi da curs procedurilor oficiale în acest sens”, a scris Pavel Popescu, vicepreședinte al ANCOM, pe Facebook.
Călin Georgescu a intrat în turul 2 al alegerilor prezidențiale, de pe primul loc, cu ajutorul unei campanii puternice pe această rețea socială.
ANCOM a transmis marți că Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a trimis notificări către TikTok semnalând diverse nereguli legate de conţinutul ilegal distribuit şi a solicitat acesteia luarea măsurilor necesare pentru desfăşurarea în condiţii legale a campaniei electorale din România, însă reprezentanţii platformei nu au acţionat cu celeritate la solicitarea autorităţii române.
Tot marți, ANCOM a solicitat Comisiei Europene o anchetă detaliată asupra impactului platformei TikTok în alegerile din România din acest an, susținând că platforma ar reprezenta un risc semnificativ pentru securitatea națională și suveranitatea statului român.
De asemenea, și CNA a solicitat marţi Comisiei Europene să investigheze cu privire la rolul jucat de TikTok în alegeri, având în vedere ceea ce Consiliul a calificat drept „suspiciuni de manipulare a opiniei publice”.
TikTok neagă acuzațiile
Un purtător de cuvânt al platformei digitale TikTok a respins îngrijorările formulate de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) cu privire la faptul că algoritmii platformei „au fost amplificaţi cu conţinut favorabil unui anumit candidat” la alegerile prezidenţiale de duminică din România, transmite Reuters, citat de Agerpres.
„Algoritmii TikTok, după părerea noastră, este clar că au fost amplificaţi cu conţinut favorabil unui anumit candidat, generând dezechilibru în competiţia electorală şi periclitând pluralismul politic”, a afirmat Valentin-Alexandru Jucan, vicepreşedinte al CNA.
„Aceste... afirmaţii despre alegerile din România sunt inexacte şi înşelătoare, dat fiind că majoritatea candidaţilor şi-au stabilit o prezenţă pe TikTok şi câştigătorii şi-au făcut campanie şi pe alte platforme digitale în afară de a noastră”, a declarat purtătorul de cuvânt al TikTok, citat de Reuters.