Trenul electric inaugurat cu miercuri de Marcel Ciolacu și Sorin Grindeanu, care a avut probleme tehnice 24 de ore mai târziu, a plecat vineri dimineață conform graficului, a anunțat Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF).
Trenul a plecat la ora 5:40, din Bucureşti Nord către Braşov.
La ora 8:43, prima garnitură din cele 37 achiziţionate cu ajutorul fondurilor europene nerambursabile de statul român, prin ARF, se va întoarce în Bucureşti Nord, ca IR16002.
"Ca urmare a finalizării tuturor verificărilor efectuate de specialiştii Alstom, compania confirmă că trenul Coradia Stream este complet funcţional şi poate circula la parametrii optimi. Ca urmare, trenul va reintra în serviciul comercial, conform graficului de circulaţie al operatorului", au anunţat, la rândul lor, reprezentanţii companiei Alstom.
Joi dimineaţa, trenul nou a fost anulat, din cauza unor erori afişate de computerul de bord, călătorii fiind reprogramaţi pentru următorul tren, potrivit ARF.
CFR Călători a introdus în circulaţie, de miercuri, primul tren electric format din material rulant nou, rama RE-IR TS02 Alstom Coradia Stream. Rama este alocată pentru exploatare operatorului naţional CFR Călători de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară, proprietarul de facto al trenurilor Alstom achiziţionate pentru România. De altfel, CFR Călători este operatorul feroviar selectat sa opereze primele 12 trenuri din cele 37.
Modelul Coradia Stream este primul tren furnizat de firma producătoare Alstom Ferroviaria S.p.A. pentru transportul feroviar de pasageri din România, în cadrul contractului de achiziţie încheiat şi derulat de către ARF.
Trenul circulă pe ruta Bucureşti Nord – Ploieşti Vest – staţiunile de pe Valea Prahovei – Braşov ca tren Interregio şi cu tarif aferent acestui rang de tren. Astfel, un bilet pe distanţa Bucureşti Nord – Braşov costă 63,00 lei la clasa a II-a şi 91,00 lei la clasa I.