UPDATE Primul tren electric nou din România, inaugurat miercuri de Marcel Ciolacu și Sorin Grindeanu, a fost anulat joi dimineață din cauza unor probleme tehnice. Surse au declarat pentru Antena 3 CNN că problemele au fost rezolvate ulterior.
UPDATE 9.40. Trenul electric a fost reparat, potrivit unor surse. Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu i-a spus premierului că problemele tehnice au fost rezolvate.
Știrea inițială
Trenul nou a trebuit să fie anulat în această dimineață în urma unor erori afișate de computerul de bord care nu s-au resetat în timp util, după tractarea la depou și decuplarea locomotivei de manevră. Anunțul a fost făcut de cei de la Autoritatea de Reformă Feroviară.
Trenul trebuia să meargă spre Brașov la ora 5:40 iar drumul trebuia să fie parcurs în două ore și jumătate.
Călătorii au fost redirijați către următorul tren programat cu 30 minute mai târziu.
Trenul Coradia Stream preluat de ARF și pus în circulație (din lotul de 37 trenuri contractate în martie 2022) nu are în prezent vreo rezervă tehnică, până la intrarea în parc a următoarelor trenuri.
Trenul electric RE-IR TS02 Alstom Coradia Stream introdus în circulație de compania de stat CFR Călători are șase vagoane și 350 de locuri. Miercuri, trenul a plecat din Gara de Nord la ora 9:30, aproape plin, și a ajuns în Brașov la ora 12:00.
Trenul circulă pe ruta Bucureşti Nord – Ploieşti Vest – staţiunile de pe Valea Prahovei – Braşov ca tren Interregio şi cu tarif aferent acestui rang de tren. Astfel, un bilet pe distanţa Bucureşti Nord – Braşov costă 63,00 lei la clasa a II-a şi 91,00 lei la clasa I.