Antena 3 CNN Actualitate Avertisment DNSC: Tentativă de fraudă cu numele unor companii de curierat. La ce să fim atenți

Avertisment DNSC: Tentativă de fraudă cu numele unor companii de curierat. La ce să fim atenți

Roxana Mihăiescu
1 minut de citit Publicat la 12:44 09 Ian 2025 Modificat la 12:44 09 Ian 2025
virus malware telefon getty
Românii sunt vizați de o nouă tentativă de fraudă | Sursă foto: Getty Images

Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) a anunțat, joi, că românii sunt vizați de o nouă metodă de fraudă. Concret, infractorii cibernetici trimit mesaje text care par să provină de șa o sursă de încredere, cum ar fi o companie de livrare.

DNSC explică, într-o postare pe Facebook, care sunt principalele „semne” ale acestei forme de fraudă. 

„Pe măsură ce cumpărăturile online devin tot mai frecvente, primim din ce în ce mai multe notificări, mesaje și email-uri de la servicii de curierat sau Poștă. Infractorii cibernetici profită de această rutină și trimit SMS-uri pretinzând că sunt din partea unor astfel de entități pentru a ne întinde capcane. 

SMishing-ul este o formă de fraudă similară cu phishing-ul, dar realizată prin intermediul mesajelor text (SMS), combinând termenii 'SMS' și 'phishing'”, potrivit DNSC.

Cum funcționează frauda:

Atacatorii trimit mesaje text care par să provină de la o sursă de încredere, cum ar fi o companie de livrare, ca în exemplul din imagini.

Mesajul conține un link care, odată accesat, direcționează victima către un site web fals, unde infractorii susțin că livrarea unui colet fictiv nu a putut fi efectuată și că acesta trebuie livrat din nou.

Pentru această nouă livrare, se solicită plata unei presupuse taxe de livrare, prin intermediul Revolut. Această plată va ajunge, în realitate, direct în conturile atacatorilor, potrivit DNSC.

Cum să vă protejați:

  • Gândiți logic, citiți cu atenție când primiți un mesaj și nu acționați în grabă;
  • NU faceți click pe linkuri din mesaje text de la surse necunoscute; 
  • Nu apelați numere de telefon furnizate și nu răspundeți la astfel de mesaje suspecte;
  • Nu furnizați niciodată informații sensibile prin SMS;
  • Fiți atenți la mesajele text care vă solicită să acționați imediat sau să efectuați plăți în regim de urgență, a mai transmis DNSC.

Totodată, reprezentanții Directoratului Național de Securitate Cibernetică au explicat cum trebuie să acționați în cazul în care credeți că ați fost victima unui atac de smishing: 

  • Contactați imediat banca dumneavoastră, în cazul în care ați furnizat date de card sau de autentificare la contul dvs., sau dacă ați efectuat o plată către atacatori;
  • Notificați entitatea a cărei identități este folosită pentru a ajuta la soluționarea cât mai rapidă a confuziei generate de tentativa de fraudă;
  • Raportați incidentul către DNSC (prin platforma PNRISC sau la telefon 1911) și către Poliția Română (petiț[email protected]) în cazul în care ați suferit pagube financiare.

×
Etichete: avertizare DNSC frauda
x close