Antena 3 CNN Conținut plătit Olympus, o punte între România și Grecia, prin investiții și pasiune pentru calitate

Olympus, o punte între România și Grecia, prin investiții și pasiune pentru calitate

Georgiana Adam
4 minute de citit Publicat la 13:14 25 Mar 2024 Modificat la 16:22 25 Mar 2024
lapte
Olympus, o punte între România și Grecia, prin investiții și pasiune pentru calitate Sursa foto: pixabay

Olympus aduce mai aproape aromele Greciei, contribuind în același timp la dezvoltarea pieței locale de lactate și promovând o alimentație sănătoasă.

Olympus se află în topul celor mai importanți producători de lactate de pe piața locală, compania fiind prezentă în România din 1999. Grupul Hellenic Dairies, din care Olympus face parte, este o afacere de familie aflată la a treia generaţie de producători de lactate, cu operațiuni în 47 de ţări din toată lumea.

Fabrica Olympus din Brașov este cea mai modernă și avansată fabrică de lactate din regiune, cu un rol strategic în exportul către alte piețe internaționale. Investițiile Olympus pe plan local se ridică la peste 180 de milioane de euro. România joacă un rol esențial, nu doar ca piață importantă de desfacere, ci și ca bază strategică pentru extinderea operațiunilor companiei în regiune și pentru consolidarea poziției sale la nivel european.

Astfel, din 2011, compania deține în județul Brașov, la Hălchiu, cea mai mare și mai avansată din punct de vedere tehnologic unitate de procesare a laptelui din sud-estul Europei. În cei peste 12 ani de activitate, investițiile totale au ajuns la peste 180 de milioane de euro, fiind direcționate cu precădere către echipamente de ultimă generație pentru colectarea și prelucrarea laptelui, precum și către tehnologii avansate de ambalare a produselor finite.

Lider în colectarea laptelui de la fermierii români Olympus este unul dintre liderii în colectarea laptelui de la fermieri români, având o capacitate de recepție de peste un milion de litri pe zi. Lactatele Olympus produse în Fabrica de Lapte Brașov au la bază 100% materie primă colectată de pe teritoriul României.

Aproximativ 35% din producție ajunge atât în state din Uniunea Europeană caracterizate de o piață foarte competitivă cum sunt Germania, Italia sau Bulgaria, cât și către țări terțe ca Anglia sau Serbia.

Cea mai recentă investiție de proporții a companiei – peste 40 de milioane de euro – este construcția unui centru logistic în imediata apropiere a fabricii din Hălchiu, centru ce urmează să fie pus în funcțiune etapizat, începând cu primele luni ale acestui an. Hub-ul din Brașov va deservi piața locală, precum și toate țările în care sunt exportate produsele lactate Olympus fabricate în România. „Piața românească de lactate este una în continuă creștere, cu o tradiție puternică în ceea ce privește consumul, dar și cu materii prime de calitate și know-how semnificativ.

Olympus a implementat o serie de programe de sprijinire a fermierilor români, în vederea atingerii unor standarde de calitate superioare în ceea ce privește colectarea laptelui”, explică Athanasios Giannousis, Director Comercial Olympus Romania.

Premiere pe piața din România și premii internaționale

Portofoliul Olympus include peste 200 de produse - lactate, sucuri și ceaiuri naturale fără adaos de zahăr-coloranți-conservanți, băuturi și deserturi vegetale. Compania a lansat în 2011, în premieră pe piața românească, iaurturile cu specific grecesc produse local. 2013 a adus primul iaurt bio produs local, gama fiind completată, ulterior, cu lapte de consum bio, iaurt de băut, kefir, sana și produsele 1Bio3 destinate copiilor.

Brandul a devenit sinonim cu produse de calitate, dezvoltate în perfectă armonie cu natura. Accentul pe inovație și rețetele autentic grecești sunt atuurile Olympus, un brand care reprezintă prima alegere a românilor la o gamă largă de categorii, printre care iaurt grecesc, telemea vrac sau suc natural. Brânza feta sau iaurtul grecesc sunt două dintre produsele-fanion ale Olympus care garantează o reîntâlnire culinară cu Grecia. OLYMPUS FETA este unul dintre cele mai premiate produse pe plan internațional la nivel de grup.

Un proiect pentru alimentație sănătoasă

Fiind o companie de familie, la a 3-a generație, în permanentă creștere, echipa este primordială pentru Olympus. În jur de 500 de angajați sunt implicați în operațiunile din România, punând pasiune în munca lor de zi cu zi, iar această pasiune se reflectă în aprecierea primită pentru produsele din portofoliul mărcii.

Produsele Olympus înseamnă nu doar gust desăvârșit și respect pentru tradiție. Compania promovează și încurajează o alimentație sănătoasă și echilibrată, prin produse bogate în nutrienți de calitate superioară. Olympus oferă produse unice, adaptate tuturor nevoilor și cerințelor, inclusiv intoleranțe, alergii alimentare și diete speciale. Un exemplu de inovație la acest capitol este iaurtul Stragghisto, după o altă rețetă tradițională grecească, produs pus pe piață în urma unei investiții de peste 20 de milioane de euro în linia de producție. Acesta are un conținut scăzut de lactoză și cel mai ridicat nivel de proteine față de produsele din aceeași categorie de pe piață, datorită tehnologiei avansate de producție.

Producție sustenabilă și ambalaje prietenoase cu mediul

Investițiile în fabrică și în hub-ul logistic se aliniază strategiei de sustenabilitate a companiei, axată pe reducerea amprentei de carbon, crearea de ambalaje prietenoase cu mediul înconjurător și reciclare. Olympus a implementat în fabrica din Brașov reciclarea selectivă și a inaugurat propria stație de producție de biogaz, în urma unei investiții de 4 milioane de euro. Aceasta are la bază o tehnologie inovatoare care transformă în biogaz lactoza și apele uzate rezultate din procesul de producție a lactatelor, ajutând la scăderea semnificativă a emisiilor de dioxid de carbon ale fabricii.

bricii. În 2021 Olympus a devenit primul brand în categoria produselor lactate care a introdus sticla r-PET, care conține pâna la 35% plastic reciclat și este 100% recicla bilă. Utilizarea r-PET (PET reciclat) reduce emisiile de dioxid de carbon cu 52%, în comparație cu PET-ul convențional, contribuind la protejarea mediului. O mare parte din produsele Olympus au ambalaje sustenabile - plastic reciclat sau ambalaj pe bază de plante.

Olympus încurajează activ reciclarea prin campanii naționale de educație pe acest subiect. Totodată, compania sprijină prin donații de alimente comunitățile dezavantajate și susține inițiativele din România care promovează sportul și un stil de viață activ și sănătos.

Mesaj de Ziua Greciei

Noi, românii și grecii, avem o legătură strânsă, precum și o mulțime de oportunități comune. Unele au devenit deja realitate, cum sunt investițiile Olympus în România, pe altele suntem datori să le explorăm în viitor. Suntem încrezători că Grecia și România vor avea, împreună, un cuvânt tot mai greu de spus în Europa. La multi ani, Grecia!

×
x close