Investitorii francezi angajează direct peste 125.000 de oameni şi au o cifră de afaceri cumulată de 17 miliarde de euro. Cei mai mari investitori sunt grupul Renault şi lanţul de hypermarketuri Carrefour.
Renault a achiziţionat în 1999 Automobile Dacia şi a transformat compania românească în una dintre cele mai de succes la nivel mondial.
Pentru prima oară, anul trecut, Dacia a urcat pe podiumul european al vânzărilor către clienții particulari, ajungând la o cotă record de 6,2% pe acest segment de piaţă.
Carrefour a intrat cu doi ani mai târziu decât Renault pe piaţa din România, chiar dacă a înregistrat subsidiara din ţara noastră tot în 1999. Compania a deschis in 2001 primul hipermarket, în zona Militari de la intrarea pe Autostrada A1.
Pe lângă aceste două companii, în ţara noastră au fost investiţii masive din partea Airbus, Orange, Valeo, Michelin, Auchan, Oxylane, Veolia, Alcatel, Sanofi sau Engie.
De altfel, Franţa a fost dintotdeauna unul din partenerii strategici ai României, iar această apropiere a celor două ţări se regăseşte şi în cifrele de business.
Industria auto, comerţul şi intermedierile financiare au reprezentat motoarele acestei creşteri, iar în viitor se estimează că investiţiile franceze vor accelera în contextul în care companiile au deja exemple de bune practici pe plan local.