Joi se împlinesc 10 ani de când Renault a preluat oficial uzina de automobile Dacia, de la Piteşti. Din 1999 şi până astăzi, Dacia Renault a trecut de la vechile 1310 şi Papuc, la SuperNova, Logan şi Sandero. Marca Dacia a devenit un succes peste hotare, iar viitorul sună bine: Renault Dacia va lansa în 2010 primul SUV românesc. O recepţie în onoarea împlinirii celor 10 ani de la preluarea Dacia de către Renault s-a ţinut la Palatul Regal din Capitală. La petrecere a participat şi preşedintele Traian Băsescu, care s-a declarat mândru de hotărârea pe care a luat-o de a privatiza Uzinele Dacia.
Dacă privim realităţile cifrelor, ne dăm seama că nimeni nu a fost pregătit pentru acest succes, nici măcar partea franceză. ?Îmi aduc aminte că în hotărârea de Guvern, Renault trebuia să investească circa 200 de milioane de dolari?, povesteşte şeful statului. Renault a investit până în prezent 1.5 miliarde de euro.
Succesul Daciei alături de Renault se datorează inteligenţei, hărniciei şi dedicaţiei celor 18.000 de muncitori de la Dacia Renault, mai spune liderul de la Cotroceni.
A fost probabil singurul subiect necontroversat în privatizările din România şi singura investiţie susţinută constant şi nepusă sub semnul întrebării, afirmă Băsescu.
?Dacia se califică în a fi singura mare marcă naţională care a rezistat tranziţiei şi a devenit mai puternică decât era înainte de începerea tranziţiei. Pentru România, crearea a 18.000 de locuri de muncă la Dacia Renault şi alte 130.000 de locuri de muncă prin industria orizontală reprezintă un lucru extrem de important?, mai spune preşedintele.
Povestea automobilelor Dacia începe în 1966 când conducerea de la Bucureşti a ales compania Renault pentru a produce un autoturism autohton sub licenţă străină.
Uzina de la Piteşti a început să producă maşini un an şi jumătate mai târziu, iar inaugurarea oficială a avut loc pe 20 august. Primul autoturism ieşit de pe platformă a fost Renault 8. Din acest model a derivat puţin mai târziu Dacia 1100 şi ceva mai târziu modelul 1300.
Au existat şi câteva versiuni de lux, destinate doar membrilor Partidului Comunist Român. Modelele 1200 bicorp, 1300L şi 1301 Super Lux, construite în anii '70. În 1973 a apărut 1300S, modelul folosit multă vreme ca ambulanţă, iar peste 2 ani apare prima variantă pick-up, Dacia 1302.
Un moment important în istoria mărcii a fost în 1978, când a expirat licenţa Renault, iar modelele au început să fie făcute în întregime de români.
După un an a fost prezentat cel mai popular model din istoria uzinei, Dacia 1310, inspirat după Renault 12. În 1981 a fost lansată varianta Sport a modelului 1310 precum şi varianta de oraş, cunoscută ca Lăstun.
Imediat după revoluţie apare Dacia Liberta, ultimul model pe platforma veche. Asta deoarece în 1995 a fost lansată Dacia Nova, primul autoturism sută la sută românesc. Uzina de la Mioveni a fost preluată din nou, după peste 30 de ani, de grupul Renault. În acelaşi an a fost anunţat modelul Logan.
În 2000 apare Dacia Super Nova, o îmbunătăţire a versiunii Nova cu o variantă "full options" dotată cu geamuri electrice, aer conditionat şi CD-player. În 2003 este lansată Dacia Solenza, înlocuitoarea Super Novei.
Anul 2004 marchează prezentarea la Salonul Auto de la Paris a modelului Dacia Logan. Iar după o lună şi jumătate, a fost fabricat ultimul exemplar Dacia 1310. Acesta este expus acum la Muzeul Dacia.
De la 1 septembrie 2004 modelul Logan a fost scos la vânzare. În 2006 a fost prezentat modelul break al Loganului, sub numele Dacia Logan MCV.
Următorul model era lansat pe 3 iunie 2008: Dacia Sandero. Acesta a avut şi un urmaş: Stepway, considerat în termeni de specialitate un Crossover, combinaţie între un SUV şi un autoturism de clasă medie. Stepway a fost lansat chiar în această vară.
Antena 3