Antena 3 CNN Sport Off Sport Mascota Cupei Mondiale din 2014 a primit numele Fuleco

Mascota Cupei Mondiale din 2014 a primit numele Fuleco

M.T.
1 minut de citit Publicat la 12:13 26 Noi 2012 Modificat la 12:13 26 Noi 2012
Mascota Cupei Mondiale din 2014 a primit numele Fuleco
Foto: Agerpres/AP
Mascota Cupei Mondiale din 2014, un anumal tatu-bola în culorile Brazilei, a primit numele Fuleco, în urma unei campanii publice de votare, la care au participat milioane de brazilieni.

Fuleco a primit 1,7 milioane de voturi, adică aproximativ 48%, având câştig de cauză în faţa lui Zuzeco (31%) şi Amijubi (21%).

Votul a durat trei luni, perioadă în care brazilienii au venit într-un numr foarte mare să voteze, notează site-ul oficial al FIFA.

Numele Fuleco reprezintă o combinaţie între "futebol" (fotbal) şi "ecologia" (ecologie), organizatorii Cupei Mondiale din 2014 dorind să-i încurajeze pe oameni să protejeze mediul înconjurător.

Prin votul lor, brazilienii şi-au arătat afinitatea pentru ambii termeni, mai precizează sursa citată.

Mascota Cupei Mondiale din 2014, un tatu-bola, animal aflat pe cale de dispariţie, a fost prezentată oficial în luna septembrie a acestui an, în cadrul unei ceremonii la care a participat şi Ronaldo, celebrul fost internaţional brazilian, aflat acum în Comitetul de Organizare al competiţiei.

Fuleco poartă culorile drapelului brazilian. Este galbenă, cu un şort verde, are cochilia şi coada albastre şi poartă cu tricou alb pe care scrie "Brasil 2014".

Mascota oficială a Cupei Mondiale are şi propriul cântec, “Tatu Bom de Bola”, interpretat de Arlindo Cruz.

Decizia finală în privinţa mascotei a fost luată după ce FIFA şi Comitetul de Organizare au analizat cele 47 de propuneri făcute de şase companii din Brazilia.

„Tatu-bola este pe cale de dispariţie. Vrem ca renumele competiţiei să ajute la protejarea mediului. Este un animal mic, de aproximativ 50 de centimetri, care se transformă într-o minge de fotbal când este ameninţat. Este o specie sută la sută braziliană", a declarat Rodrigo Castro, responsabilul Asociaţiei Caatinga.

„Faptul că mascota reprezintă un animal pe cale de dispariţie se potriveşte cu ceea ce vrem. Unul dintre obiectivele Cupei Mondiale din 2014 este acela de a folosi evenimentul ca o platformă de comunicare în privinţa importanţei mediului şi a ecologiei. Suntem bucuroşi să facem acest lucru cu ajutorul unei mascote care cu siguranţă va fi foarte iubită, nu doar în Brazilia, ci în întreaga lume”, a spus Jerome Valcke, secretarul general al FIFA.

×
Etichete: FIFA
x close