Antena 3 CNN Sport Cupa Mondială Ambuscadă portocalie de marketing: Şoarecele Bavaria a învins nu atât de vigilenta pisică FIFA

Ambuscadă portocalie de marketing: Şoarecele Bavaria a învins nu atât de vigilenta pisică FIFA

1 minut de citit Publicat la 15:08 16 Iun 2010 Modificat la 15:08 16 Iun 2010
Ambuscadă portocalie de marketing: Şoarecele Bavaria a învins nu atât de vigilenta pisică FIFA

Peste 30 de femei care au participat la meciul dintre Olanda şi Danemarca de la Cupa Mondială au purtat nişte rochii portocalii oferite de producătorul de bere Bavaria. Cum unul dintre sponsorii oficiali ai competiţiei din Africa de Sud este Budweiser, care şi-a asigurat contra sumei de 300 de milioane de dolari exclusivitatea, oficialii FIFA de la stadion le-au evacuat pe doamne şi domnişoare de pe stadion şi le-au acuzat de publicitate mascată.

Mai mult, postul britanic de televiziune ITV, care are drepturi de transmitere a Cupei Mondiale, l-a concediat pe unul dintre comentatorii săi, fostul internaţional jamaican Robbie Earle, care a fost găsit vinovat că le-a furnizat bilete celor 36 de fete. El a cumpărat 40 de bilete de la ITV pentru meciul disputat pe Soccer City din Johannesburg şi le-a distribuit respectivelor fete, deşi fusese avertizat că poate înmâna biletele doar membrilor familiei sau prietenilor.

Cert este că din acest scandal Bavaria NV a ieşit cel mai bine, scopul final fiind atins. FIFA poate s-a bucurat că a depistat "reclama mascată" şi a acţionat în consecinţă pentru a apăra interesele sponsorilor oficiali, însă în realitate nu a făcut altceva decât să dea naştere unei mediatizări excesive a companiei de bere Bavaria. "Paranoia celor de la FIFA i-a împins într-o ambuscadă de marketing. Bavaria a obţinut exact publicitatea de care avea nevoie", a explicat John Sweeney, specialist în publicitate la Universitatea din Carolina de Nord, citat de The Daily Telegraph.

dutchies_cm_2010_630

Bavaria NV a vândut pachete speciale de opt beri la care ofereau gratuit şi o rochie portocalie, promovată şi de soţia lui Rafael van der Vaart, încă din aprilie. Deşi logo-ul companiei apărea doar pe o etichetă minusculă în josul rochiei, cei de la FIFA au dorit să evite orice fel de probleme cu Budweiser. Bavaria a făcut o şmecherie similară şi în 2006, când le-a oferit bărbaţilor un costum portocaliu cu numele companiei pe coada neagră, dar se pare că FIFA nu a învăţat din greşeli. FIFA a anunţat că va lua măsuri împotriva celor de la Bavaria, însă specialiştii spun că răul a fost făcut, iar într-un joc de-a şoarecele şi pisica, şoarecele a învins, pentru că după câteva luni lumea îşi va aminti de Bavaria şi de rochiile portocalii, nicidecum de Budweiser.

Antena3.ro

×
x close