Acestea ar fi cele mai importante elemente ale unei etape, între Civitanova Marche și Forli, care se anunța menită sprinterilor puri, dar a fost răsturnată de 5 temerari, italienii Boem, Busato, Malaguti, Marangoni și Gato, ultimul însă urmărit de ghinionul unei defecțiuni mecanice și prins în ultimii 3-4 kilometri. Cei 5 au evadat devreme, și-au păstrat un avans constant de circa 5 minute, iar pe ultimii 20 km s-au înțeles bine la trenă, păstrându-și un avans suficient.
Trezite prea târziu și fără aportul celor mai bune grupări ale plutonului (Astana și Tinkoff — Saxo), echipele sprinterilor au pierdut o bună ocazie, astfel că la Forli, după 200 km, Boem a trecut primul linia de sosire, în 4h26'16", fiind urmat în același timp de Matteo Busato (Southeast), la 2 secunde de Alessandro Malaguti (Nippo — Vini Fantini) și la 4 secunde de Alan Marangoni (Cannondale).
Aceasta a fost a 5-a victorie italiană în actuala ediție, dar prima obținută de un ciclist dintr-o echipă pro-continentală, un premiu de consolare pentru formațiile invitate lângă cele mai bune.
Printre rutierii care s-au bătut la sprintul plutonului, sosit la 18 secunde de învingător și avându-i în componență pe ocupanții primelor două locuri ale clasamentului general, Contador și italianul Fabio Aru (Astana), s-a aflat și românul Eduard Grosu (Nippo — Vini Fantini), situat pe locul 12 în etapă. Celălalt rutier român, Serghei Țvetcov (Androni), a sosit pe 145, la 1'01". La general, Țvetcov este pe 163, la 1h59'43", iar Grosu a urcat 3 locuri, pe 176, la 2h16'16".
Marele perdant al unei zile nelipsite de surprize, cum au fost toate cele de până acum al unuia dintre cele mai disputate Giro din cele 98 desfășurate până acum, a fost australianul Richie Porte, care a venit după 1'05" de învingător, pierzând locul 3 în clasamentul general.
În ierarhia tricoului roz, Alberto Contador este urmat în continuare de Aru, la 3 secunde, pe locul 3 urcând spaniolul Mikel Landa (Astana), la 46", în timp ce Richie Porte se află pe 4, la 1'09".
Miercuri, etapa a 11-a, dintre Forli și Imola, este una mai scurtă, de doar 153 km, și mai vălurită.