Aşa cum basmele se termină cu o nuntă împărătească, aşa cum o cursă de Formula 1 are la final o baie de şampanie pe podium, cum fiecare ediţie de WRC se încheie cu Sebastien Loeb campion şi cum fiecare episod din “Minţi criminale” se încheie reconfortant cu un psihopat în minus printre noi, la fel şi anul 2010 se încheie cu Premiile Top Gear.
La capătul unui an întreg în care echipa Top Gear a testat sute de maşini pe care le-a criticat, le-a căutat nod în papură, le-a ridiculizat, sau – dimpotriva! – în faţa cărora şi-au scos pălăria, a sosit momentul să discearnă şi să aleagă “Maşina Anului” în stilul Top Gear, adică fără juriu internaţional, fără criterii stricte şi fără voturi. Pentru că atunci când alegerea se face cu sufletul, nu ai nevoie de alte repere.
Cu alte cuvinte, echipa Top Gear a selectat maşina cea mai bună din categoria ei, iar dintre acestea a ales cel mai tare model din ultimele 12 luni.
“Trebuie să fie şi alte job-uri mai periculoase decât să conduci maşini şi apoi să faci o lista a celor mai bune modele. Cu toate astea, discuţiile de la fiecare sfârşit de an pe marginea listei sunt atât de aprinse, încât dacă nu vii cu argumentele potrivite, poţi să fii foarte uşor ridiculizat şi linşat (nu neapărat în aceasta ordine) de ceilalţi membri ai echipei. Unii spun chiar că localul în care se întâmplă dezbaterile trebuie renovat complet după deliberări. Tot ce ştim noi este că Top Gear Awards vine anul acesta şi la Bucureşti”, a declarat Costin Giurgea, redactor-şef Top Gear.
În revista Top Gear din luna decembrie vor fi prezentate laureatele anului 2010 iar categoriile din acest an sunt maşini sport, decapotabile, maşini de familie, maşini mici, maşini de lux, coupe. Până pe 6 decembrie, pe site-ul http://www.topgear.ro/awards cititorii revistei se pot înscrie şi pot afla premiaţii din acest an.