Prototipul Monster Sport SX4 Hill Climb Special
Performanțele prototipului Monster Sport SX4 sunt rezultatele experienței inginerilor Suzuki și Team Monster Sport. Prototipul SX4 pentru 2011 a evoluat considerabil față de modelul de anul trecut mulțumită testelor desfășurate în tunelul de cercetare a aerodinamicii deținut de Team Monster Sport. Schimbările operate au ținut cont de faptul că circuitul de la Pike’s Peak are acum o zonă asfaltată extinsă. Astfel, apendice aerodinamice au fost reproiectate și au redus atât rezistența opusă de aer la înaintare, cât și efectul de portanță. Drept urmare, mașina a devenit mai stabilă și, totodată, a putut să folosească mai mult din potențialul uriaș al motorului V6, de 3.100 cmc, supraalimentat cu două turbine. Acest propulsor este creația Team Monster Sport și dezvoltă nu mai puțin de 910 CP.
Palmaresul lui Nobuhiro “Monster” Tajima
Legenda lui Nobuhiro Tajima este fondată pe o serie impresionantă de titluri de campion: nouă în All Japan Dirt Trial Championship, patru la clasa sa în WRC, două la clasa sa în Asia Pacific Rally și șapte în “Cursa către Cer” de la Pike’s Peak.
Ajuns la vârsta de 61 de ani, nu dă nici un semn de reducere a ritmului. În 2007 a intrat în Cartea Recordurilor pentru că a stabilit cel mai rapid timp de parcurere a traseului de la Pike’s Peak. Cu timpul de 10:01.408 a doborât recordul deținut până atunci de pilotul american Rod Millen. Era un record inegalat de 13 ani, pe care Nobuhiro Tajima la îmbunătățit la volanul prototipului Suzuki Sport XL7.
De altfel, cariera lui este strâns legată de colaborarea cu Suzuki, el fiind fondatorul Suzuki Sports, divizia constructorului japonez dedicată motorsportului, care activează din 1986.
În paralel, Tajima deține compania Team Monster Sport, specializată în pregătirea mașinilor pentru competiții de cel mai înalt nivel. De aici derivă și porecla lui Tajima, care este supranumit “Monster” (monstrul) inclusiv de către concurenții săi. Însă un alt argument ar fi și faptul că victoria la ediția din 2011 reprezintă al șaselea titlu consecutiv de campion atât la clasa Unlimited, cât și la general, obținut de Nobuhiro “Monster” Tajima.
Circuitul Pike’s Peak
De la prima cursă organizată în 1916, Pike’s Peak (Colorado, SUA) este scena uneia dintre cele mai extreme competiții din lumea motorsportului. Este dedicată atât automobilelor, cât și motocicletelor, pe care le împarte în 11 grupe. speciale. Cursa de urcare de la Pike’s Peak presupune parcurerea unui traseu de 19,99 km, în care se succed porțiuni de asfalt și pietriș. Piloții au de negociat 156 de viraje încadrate de versanți și prăpăstii. Pe deasupra, notorietatea gradului de dificultate este dată și de faptul că diferența de altitudine dintre punctele de start și final ale cursei este foarte mare. Mai exact, se pornește de la altitudinea de 2.862 metri și se ajunge la 4.301 metri. Din acest motiv competiția de la Pike’s Peak mai este denumită și “Cursa către Cer”. Urcarea de 1.439 metri duce la rarefierea oxigenului din aer. Astfel, motoarele bolizilor pierd aproximativ 30% din putere, iar reflexele și forța musculară a piloților au de suferit considerabil.