Formula 1 ar putea trăi fără Ferrari, dacă aceasta decide să părăsească competiţia în semn de protest la introducerea unei limite de buget, potrivit preşedintelui FIA, Max Mosley.
Într-un interviu cu Financial Times, Mosley declara că este prizonierul unei lupte pe care este hotărât să o câştige. El a subliniat că nu va ceda în a permite echipelor să concureze cu un nuget limită de 40 milioane de lire sterline în 2010, în schimbul unei mai mari libertăţi tehnice decât alţii care rămân cu bugete nelimitate.
Iniţiativa descrisă de Mosley ca fiind cea mai mare dezvoltare de când este el în lumea sportului a fost salutată de potenţialii nou intraţi în sport ca echipe independente. Totuşi, preşedintele Ferrari, Luca di Montezemolo, i-a scris lui Mosley în această săptămână şi a avertizat că se va crea o Formula Unu cu două viteze, "fundamental nedreaptă şi probabil părtinitoare."
Montezemolo a mai avertizat că prezenţa Ferrari nu trebuie considerată un lucru firesc. Scuderia italiană este în Formula 1 încă de la prima cursă , în 1950, şi, împreună cu cursa de la Monaco, face parte din bijuteriile coroanei. În ultimii 10 ani, au ieşit campioni de opt ori.
?Sportul ar putea supravieţui fără Ferrari," crede Mosley, care aprecia totuşi că "ar fi foarte, foarte trist să o pierdem pe Ferrari. Este echipa naţională italiană."
Mosley a mai declarat că sunt unele echipe care cred că ?echipele ar trebui să conducă Formula Unu şi nu FIA sau Bernie Ecclestone, care se ocupă de drepturile comerciale. Ultimul lucru pe care îl vor este ca noi echipe să vină şi să împartă ceea ce au deja?, apreia britanicul, care a extins grila de start pentru a permite unui număr de trei echipe, cu un buget limitat, să ia startul de sezonul viitor.
Mosley a spus că mesajul pe care îl are de la două- trei dintre marii producători auto este că vor semna angajamente pe termen lung doar dacă costurile sunt reduse simţitor. El a subliniat că limita de buget ar putea merge în sus sau în jos în viitor în funcţie de climatul financiar şi a avertizat că ar putea veni timpuri mult mai grele pentru care sportul ar trebui să se pregătească.
?Criza economică nu a lovit încă F1 cu adevărat. Am pierdut Honda, dar adevărata criză va veni când vor fi reînnoite contractele de sponsorizare. Acum vezi ING, RBS, Allianz ca mari sponsori, dar nu ar mai fi aici în acest an dacă nu aveau un contract solid. Actualale conctracte au fost semnate înainte de prăbuşirea acţiunilor?.
Antena3.ro