Sacrificiul său vine la patru ani după ce pilotul a renunţat la contractul cu Sir Frank Williams, mutare despre care se spune că l-a costat nouă milioane de lire plătite drept compensaţii pentru echipă.
Button este determinat să joace rolul său în succesul echipei manageriale care a hotărât să salveze Honda şi a fost de acord să renunţe la jumătate din salariu plus bonusuri, ceea ce s-ar traduce prin circa 5 milioane de lire pe an. El va plăti singur salariile anturajului său, ce include un asistent personal sau fizioterapeutul. De asemenea, toate chletuielile pentru tatăl său, John, care a asistat la toate cursele fiului, le va suporta tot Jenson.
Până acum decizia lui Button de a rămâne cu Honda părea un eşec, după ce constructorul anunţase în toamnă că se retrage din acest sport. Acum însă Honda se pare că a decis să lase numele echipei, sub conducerea lui Brawn decât să cheltuiască 100 milioane de lire pentru a închide compania. Cu toate acestea, Brawn şi directorul Nick Fry trebuie să reducă costurile, ceea ce ar putea însemna concedierea a 200 persoane la fabrica de la Brackley, Northamptonshire.
Echipa Honda de Formula 1 este hotărâtă să participe la prima cursă a sezonului, de luna viitoare, după o salvare hotărâtă de management. Honda nu a confirmat încă oficial detaliile, deşi echipa a continuat să pregătească maşina pentru 2009, cu toate că se anunţase retragerea.
Identitatea coechiperului lui Jenson Button nu este încă foarte clară, dar brazilianul Bruno Senna, ce a terminat locul 2 anul trecut în GP2, şi veteranul Rubens Barrichello sunt singurele nume vehiculate.
Senna pare favorit deoarece este văzut ca având un viitor strălucit, dar şi pentru că numele său va atrage sponsorii cu uşurinţă. Echipa ar putea folosi motoate Mercedes, devenind astfel a treia echipă pe grila de start cu o asemenea motorizare după McLaren şi Force India.
Antena3.ro