După 8.300 de km și două săptămâni în care au trecut prin Pampas, au traversat munții Anzi și Atacama, cel mai arid deșert din lume, Mani Gyenes a terminat raliul pe locul 17 în clasamentul general, iar Marcel Butuza a adus echipei cel de-al treilea podium la clasa Maraton. Pilotul brașovean a încheiat raliul pe doi la clasa unde nu este permisă schimbarea motorului și ocupă locul 44 în clasamentul general.
Pe podiumul din capitala statului Peru, Mani Gyenes a urcat din postura de ocupant al locului 17 la general. Acesta este cel mai bun rezultat al unui pilot român în clasamentul general al Dakar-ului, iar pilotul sătmărean a dovedit că locul lui este în primii 20 de piloți din acest raliu. Practic, Mani s-a clasat în top 20 atât în 2011 când a ocupat locul 18, cât și în acest an.
De-a lungul întregului raliu, Marcel Butuza s-a luptat pentru câștigarea clasei Maraton cu Daniel Willemsen (Honda), olandezul care în 2011 a obținut cel de-al 9-lea titlu mondial la motocros cu ataș. În ziua de odihnă, Marcel avea un avans de peste 20 de minute în fața sa, însă aflarea la prima ediție a Dakar-ului cu noua motocicletă nu i-a permis pilotului brașovean să forțeze, având în vedere că motorul trebuia menajat pentru a ajunge la finiș.
Locul doi obținut de Marcel Butuza i-a adus echipei Vectra Racing cel de-al treilea podium la clasa Maraton. Frans Verhoeven în 2009 a câștigat această clasă pe o motocicletă Vectra, iar în 2011, Mani Gyenes și-a trecut în palmares victoria. Ambele victorii au fost obținute cu modelul KTM 690 Rally.
Cea de-a patra ediție a raliului Dakar găzduită de America de Sud a fost câștigată la cateogoria moto de francezul Cyril Despres. Pilotul KTM fiind cunoscut fanilor din România datorită celor trei victorii de la Red Bull Romaniacs – cel mai dificil raliu hard enduro ce se desfășoară anual la Sibiu.