Scandalul a început atunci când cursa din Australia se desfăşura sub safety car, adică erau interzise depăşirile, iar Jarno Trulli a pierdut controlul maşinii şi a ieşit în decor pentru puţin timp, în care Hamilton a trecut pe lângă el şi i-a luat locul. Britanicul a primit, apoi, ordin prin radio-ul echipei de a-i ceda înapoi locul lui Trulli. După încheierea cursei, însă, atât pilotul cât şi echipa McLaren au negat convorbirea prin radio în faţa stewarzilor, iar Trulli a fost exclus din concurs. Cazul a fost, însă, reexaminat şi s-a descoperit că vinovaţi erau, de fapt, cei de la McLaren. Scuzele publice ale lui Hamilton nu au rezolvat, apoi, mare lucru, iar britanicul a fost descalificat din acea cursă.
"Trebuie să invesigăm mai cu atenţie ce s-a întâmplat. Este vorba de furtul unui punct şi a unui loc, dar acestea au echivalent în bani deci, practic, vorbim de fraudă, deşi sunt sigur că totul a început mult mai inocent, fără să se ia în considerare consecinţele", a declarat boss-ul Formulei 1, Bernie Ecclestone, pentru Eurosport.
Echipa McLaren nu este străină de astfel de situaţii jenante, problemele disciplinare fiind ceva la ordinea zilei în ultimii ani pentru team-ul anglo-german.
"Sunt multe opţiuni dacă se menţin acuzele şi ar fi un lucru îngrozitor dacă oricare dintre echipe ar fi excluse din competiţiei. Dar s-ar putea întâmpla. Nu a trecut foarte mult de când McLaren a mai fost în faţa Consiliului şi nu e niciodată un lucru bun atunci când te întorci atât de repede pentru ceva similar", a încheiat Ecclestone.
Cazul va fi judecat de Consiliul Mondial al Moto-Sportului în luna aprilie, iar echipa va trebui să îşi apere cauza cu probe concrete dacă vrea să nu piardă încă un sezon de Formula 1 din cauza problemelor disciplinare.
Antena3.ro