Mark Miller a completat performanţa VW, în vreme ce echipa ce a dominat raliul a încheiat cu un avans de o oră faţă de restul plutonului.
Ar fi trebuit să fie un podium complet VW, dacă Carlos Sainz nu ar fi avut un accident joi. Fostul campion mondial de raliu a condus majoritatea etapelor Dakar, dar a alunecat într-o prăpastie cu doar două zile înainte de final, fiind forţat să abandoneze după ce copilotul său, Michel Perin, s-a rănit la umăr.
Cu Miller pierzând foarte mult timp în aceeaşi etapă, de Villiers s-a ridicat de pe locul trei, de la o distanţă de 41 de minute pentru a ocupa locul întâi, unde a rămas până la etapa finală, dintre Cordoba şi Buenos Aires.
?Absolut incredibil?, declara Villiers, care a fost cel mai rapid şi în ultima etapă. ? Nu am mai trăit asemenea experienţe înainte. Am fost foarte nervos în ultimii kilometri, dar este un sentiment incredibil. Sunt foarte fericit pentru echipă şi pentru cei de la Volkswagen, care ne-au sprijinit cinci ani pentru a obţine această victorie.
Miller a condus prudent şi a terminat în cele din urmă cu opt minute în urma coechiperului său.
?Echipa a câştigat - acesta era scopul nostru. Ar fi putut fi Giniel sau eu, dar aşa sunt lucrurile. Sunt tânăr şi voi mai avea multe ocazii, sper?, declara Miller.
În vreme ce VW sărbătorea, evenimentul a fost un dezastru pentru Mitsubishi. Câştigătorii din ultimele şapte raliuri Dakar sperau că noul diesel Lancer să continue performanţa, dar au obţinut doar o singură victorie de etapă, nu au condus niciodată cursă, şi au pierdut trei din cele patru vehicule la începutul cursei. A zecea poziţie a lui Joan Roma este o slabă consolare.
Cu Mitsubishi în corzi, ,echipa X-Raid BMW s-a dovedit a fi principalul rival pentru VW. Nassar Al-Attiyah s-a bătut pentru locul întâi cu Carlos Sainz în primele etape, dar a fost descalificat pentru că a ratat un punct de control. Al treilea loc i-a revenit lui Robby Gordon, în pofida faptului că pilotul Hummer s-a confruntat cu unele probleme în ultimele zile. Oricum cu un avans considerabil în faţa Nissan cu Ivar Erik Tollefsen şi Krzysztof Holowczyc, de pe locurile 4 şi 5, Gordon a reuşit să îşi păstreze poziţia.
La motociclete, Marc Coma a ieşit pe primul loc. Spaniolul a ieşit pe şase în ultima specială. Deţinătorul titlului, Cyril Despres a obţinut locul doi în clasamentul general la 1h25'38'' de lider.
Clasament general:
1. Giniel de Villiers Volkswagen 48h10:57
2. Mark Miller Volkswagen + 8:59
3. Robby Gordon Hummer + 1h46:15
4. Ivar Erik Tollefsen Nissan + 6h04:34
5. Krzysztof Holowczyc Nissan + 6h37:49
6. Dieter Depping Volkswagen + 8h43:29
7. Miroslav Zapletal Mitsubishi +11h03:08
8. Leonid Novitskiy BMW +13h15:13
9. Guerlain Chicherit BMW +14h49:49
10. Joan Roma Mitsubishi +17h27:46
Motociclete
1- Coma (SPANIA/KTM) 52h14'33''
2- Despres (FRA/KTM) + 1h25'38''
3- Fretigné (FRA/Yamaha) + 1h38'56''
4- Casteu (FRA/KTM) + 2h17'54''
5- Rodrigues (POR/KTM) + 2h22'11''
6- Ullevalseter (NOR/KTM) + 2h25'02''
7- Viladoms (SPANIA/KTM) + 2h28'29''
8- Verhoeven (OLANDA/KTM) + 2h50'39''
9- Knuiman (OLANDA/KTM) + 3h22'41''
10- Goncalves (POR/Honda) + 4h12'42''
Antena3.ro