Mitsubishi a câştigat de 12 ori Raliul Dakar, dintre care şapte victorii au fost consecutive, între 2001 şi 2007. În Argentina şi Chile, unde a avut loc raliul din acest an, echipa a avut însă o excursie de coşmar. Campionul en-titre Stephane Peterhansel şi colegii săi de la Mitsubishi s-au retras cu toţii în prima săptămână de concurs, noile maşini Lancer diesel nereuşind să ţină pasul cu Volkswagen.
Miercuri, Mitsubishi a anunţat o pierdere trimestrială şi a spus că trendul descendent va continua până la finele anului, pentru prima oară în ultimii trei ani. Al patrulea producător de maşini din Japonia a spus că pierderile nete ale grupului vor totaliza 465 de milioane de lire sterile în anul fiscal.
Preşedintele Mitsubishi, Osamu Masuko, a declarat: ?Am menţionat vara trecută că ne vom confrunta cu o criză, însă situaţia în care ne aflăm acum este cu mult mai gravă decât cea la care mă aşteptam?.
Alte companii japoneze şi-au diminuat de asemenea implicarea în sporturile cu motor, pentru a face faţă crizei industriei auto. Honda, care a înregistrat pierderi uriaşe, s-a retras din Formula 1 pentru a reduce costurile. Despărţirea echipei de Marele Circ a fost urmată rapid de retragerea rivalilor Subaru şi Suzuki din Campionatul Mondial de Raliuri (WRC). Producătorul de motociclete Kawasaki a luat aceeaşi măsură luna trecută, când s-a retras din campionatul mondial MotoGP.
Antena3.ro