Referindu-se la cel mai grav caz de înşelăciune din istoria sportului, după cum califica presa incidentul din Singapore, Briatore a precizat că "a încercat să salveze ehipa". El a făcut declaraţiile după ce Renault a anunţat că acesta şi iginerul şef Pat Symonds au părăsit echipa pe fondul acuzaţiilor că au aranjat rezultatul cursei de la Singapore 2008, cerându-i lui Nelson Piquet să facă accident.
Triplul campion mondial Niki Lauda, care în 1976 s-a aflat aproape de moarte în urma unui accident, aprecia că scandalul demonstrează un nou minim în sport, iar FIA trebuie să ia măsuri.
"Scandalul de spionaj al McLaren de acum doi ani era destul de grav, dar mecanicii mereu discută detalii tehnice între ei?, declara acesta pentru Daily Mail, vorbind despre cazul în care McLaren a fost amendată cu 100 milioane de dolari.
?Acest caz este nou încă. Cele mai mari pagube din istorie. FIA trebuie să pedepsească aspru Renault pentru a restabili credibilitatea acestui sport."
Oricum pe Flavio Briatore şi Pat Symonds i-ar putea aştepta acuzaţiile penale pentru punerea în pericol a vieţilor prin decizia de a-i cere pilotului brazilian să facă accident.
Singapore ar putea să ceară extrădarea celor trei pentru infracţiuni ce privesc ?acte făcute cu intenţia de a provoca daune vehiculelor, navelor sau aeronavelor?
De asemenea, există posibilitatea ca Renault să ceară judecarea acestora pentru că au afectat brandul şi imaginea globală a companiei.
În plus Ferrari ar putea deschide de asemenea un proces.
Felipe Massa, pilot al echipei italiene, conducea cursa când compatriotul său, Piquet, a făcut accident.
Antena3.ro