Specializată în psihologia creierului, baroana Greenfield, fostă membră a corpului de cercetare din cadrul Instituţiei Regale a Marii Britanii, susţine că "prieteniile" pe Internet, precum şi jocurile pe calculator, au capacitatea de a modifica felul în care gândim.
Expunerea îndelungată la reţele de socializare lasă utilizatorii cu o "criză de identitate" dorind atenţie asemenea unui infant care cere atenţia mamei sale.
Aceasta poate duce la reducerea capacităţii de concentrare, nevoia de gratificare instantă şi erodarea abilităţilor non-verbale, cum ar fi privitul în ochii interlocutorului în timpul unei conversaţii.
Conform baroanei Greenfield, utilizatorii Facebook manifestă nevoia de a deveni "mini-celebrităţi", urmărite şi admirate de alţii în mod cotidian. Ei fac lucruri "demne de Facebook" pentru că singurul mod în care se pot defini este faptul că "oamenii îi cunosc".
"Gândiţi-va la ce implică o societate în care oamenii îşi fac mai multe griji cu privire la ce cred alţii despre ei, decât ce cred ei despre propria persoană" a explicat fostul director baroana Greenfield.