Compania de drumuri, cea care vrea să oblige milioane de proprietari de maşini să achiziţioneze cauciucuri de iarnă, se aprovizionează cu anvelope pentru parcul său auto de la o singură firmă. Evident, la preţuri mai mari decât cele din piaţă. Distribuitorul agreat de CNDANR are legături directe în partidul de la guvernare.
CNADNR are peste o mie de maşini în parcul auto din întreaga ţară, pentru care cumpără anvelope din doi în doi ani. De fiecare dată de la aceeaşi firmă, o companie din Oradea, care participă singură la licitaţii. Anul acesta, cauciucurile au ajuns la direcţiile din Cluj, Alba, Satu Mare, Bistriţa, Zalău şi Craiova, 77 de maşini fiind dotate cu 444 cauciucuri de iarnă şi vară, printr-un contract de 244.000 de lei.
Preţul cu care cumpără CNADNR o anvelopă este cam cu 70 de lei mai mare decât cel al unui cauciuc identic, din magazin. Pentru modelul Barum, folosit la autoturisme, compania a dat 300 de lei, cu tot cu montaj. Alţi producători vând acelaşi cauciuc cu cel mult 270 de lei bucata.
Iniţial, furnizorul din Oradea al CNADNR nu a dorit să stea de vorbă. A explicat însă că nu are nicio vină că participă singur la licitaţii şi că CNADNR îi acceptă oferta.
Petru Topai este unul dintre foştii directori ai producătorului de cauciucuri Tofan Group. A fost coleg cu Theodor Stolojan şi cu Marin Anton, fost secretar de stat, până în august, chiar în Ministerul Transporturilor, iniţiatorul proiectului.
“Eram vicepreşedinte, dar dacă a fost pe desfacere nu am avut... chiar nu ştiu cine e. Nu am nicio treabă cu anvelopele de la CNADNR şi cu toate astea. Chiar n-am şi nici nu ştiu cine e”, a declarat Marin Anton - fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Fostul şef de la Tofan, actual secretar de stat în Ministerul Mediului critică proiectul de lege făcut de foştii săi colegi de la transporturi.
Reprezentanţii Companiei de autostrăzi nu au vrut să comenteze de ce cumpără numai de la firma din Oradea. Stau liniştiţi, ei au cauciucuri de iarnă, cumpărate din bani publici.