Redactorul şef al "Jurnalului Naţional" Victor Ciutacu a declarat că ziarul pe care îl reprezintă a declanşat investigaţiile jurnalistice în privinţa Elenei Udrea după ce a remarcat "cheltuielile desfrânate" făcute de Ministerul Turismului şi a publicat cuantumul sumelor încasate sau de încasat în viitor de către posturile de televiziune din România, inclusiv pe cele din propriul trust media.
Jurnalistul a sugerat că apariţiile televizate ale ministrului Turismului ar fi fost plătite, toate trusturile media fiind beneficiare de fonduri ale instituţiei. Interpelat de social-democratul Nicolae Bănicioiu, Ciutacu a susţinut că Elena Udrea nu ar fi apărut la televiziunile din România nici într-un procent de 10% dacă ?nu avea de cheltuit nişte milioane de euro? pentru a cumpăra bunăvoinţa unor ?şefi de redacţii?.
"Am remarcat, în paralel cu avalanşa de imagini la televizor cu doamna Ridzi, o avalanşa de imagini a doamnei Udrea. Ştiu că nimic nu e gratis şi ne-am întrebat cine plăteşte factura pentru toate aceste cheltuieli desfrânate. (...)Toată lumea s-a canalizat pe Realitatea şi Antena 3. Nu! Alţii au beneficiat de mult mai mulţi bani, iar doamna Udrea de mult mai multă mediatizare. Opincile nu şi le-a pus nici la Antena 3, nici la Realitatea. Şi le-a spus în trustul care i l-a adus pe Bregovici olecuţă mai scump şi care a dat o scenă de 20.000 pe care ne-a vândut-o cu 65.000. Toţi au luat. Cum cântau băieţii ăia de după blocuri: ' e foame de bani", a declarat Victor Ciutacu.
La rândul său, Dan Constantin, de asemenea redactor-şef al "Jurnalului Naţional" a subliniat că investigaţiile jurnalistice de la acest cotidian au demonstrat "inadvertenţele" existente între declaraţiile de transparenţă ale ministrului Turismului şi opacitatea acesteia în a oferi precizări legate de cheltuirea banilor publici.
"Pe parcursul investigaţiilor jurnalistice ne-am lovit de o serie de inadvertenţe între declaraţiile publice ale ministrului şi rezistenţa în a ne oferi precizări, în a răspunde la întrebări. Cu atât mai mult cu cât lucrurile nu ţineau de evenimente mondene, de apariţii spumoase ale ministrului, ci au fost concentrate asupra cheltuirii banului public. Pe site-ul ministerului, la anunţuri de achiziţii, contractele cu probleme- care vor face obiectul comisiei- au fost amânate de la publicare. Printr-o manevră puerilă a ministerului, ele au fost puse în ordinea lor firească, ca şi când ar fi fost postate la timp, însă au fost publicate mult după ce le-am solicitat noi", a explicat Constantin, referndu-se la mai multe contracte încheiate de Minister începând cu luna martie, dar care nu ar fi fost făcute publice decât după 20 iulie.
Directorul ziarului "Gardianul", Alecu Racoviceanu, a susţinut, la rândul său, că Ministerul Turismului a simulat organizarea licitaţiei privind achiziţia serviciilor de publicitate internaţională în urma căreia s-au încheiat contractele de publicitate pe Eurosport şi CNN. Ministerul ar fi încălcat prevederile legale în ceea ce priveşte achiziţiile publice, modificând caietele de sarcini de două ori, astfel încât contractele să fie câştigate pentru cele două posturi de televiziune.
"Aceste rectificări şi modul în care a fost făcut caietul de sarcini pentru licitaţia respectivă au încălcat Ordonanţa 34 pentru că nu ai voie să sugerezi firma care să facă auditul, nu ai voie să descrii cu atât de mare exactitate postul la care vrei să-ţi ajungă banii (...)Este evident că s-a conceput un caiet de sarcini, s-a conceput o documentaţie de atribuire pentru ca aceşti bani să ajungă la Eurosport şi CNN şi s-a modificat fiecare hârtie în parte de câte ori a fost nevoie pentru aceşti bani să nu ia alt drum", a afirmat jurnalistul.
Marius Vulpe, Antena3.ro