Premierul Tăriceanu susţine în continuare taxa de primă înmatriculare. Primul ministru a declarat miercuri că nu tot ceea ce spune Comisia Europeană este de ?nediscutat?. România îşi poate susţine interesele în faţa oficialilor UE, care au cerut o reducere a taxei impuse la Bucureşti. ?Fiecare ţară îşi apără punctul de vedere în faţa Comisiei, poţi să îi aduci contraagrumente. Comisia Europeană este doar un partener de discuţie?.
Tăriceanu a dat, ca exemplu, Germania, unde cancelarul Angela Merkel s-a coalizat cu cei 5 mari producători de maşini şi s-a opus iniţiativei UE de a limita noxele emise de automobile. Pentru autorităţile române sunt foarte importante protecţia mediului, veniturile bugetare şi păstrarea unor locuri de muncă, referire la ameninţările Dacia Renault de a concedia mii de lucrători dacă taxa de primă înmatriculare va fi eliminată.
Oficialii europeni urmează a-şi spune cuvântul în această problemă şi vom vedea atunci dacă România într-adevăr îşi poate permite să nu schimbe o taxă, în condiţiile în care UE a cerut eliminarea ei în repetate rânduri. Experţii Comisiei Europene vin la Bucureşti pe 19 februarie, pentru a discuta cu Ministerului Finanţelor despre această taxă.
Taxa de primă înmatriculare a fost impusă de la 1 ianuarie, din raţiuni de protecţie a mediului, şi variază de la 180 de euro la aproape 2.300 de euro pentru maşinile noi sau aproape noi, Euro 4, putând ajunge la 8.000 de euro pentru maşinile cu motoare foarte mari şi puternic poluante.
Bogdana Boga