Antena 3 CNN Politică Sorin Grindeanu, vizită pe Drumul Expres Craiova-Pitești: "Scuzați-mă, dar nu e mulțumitor!"

Sorin Grindeanu, vizită pe Drumul Expres Craiova-Pitești: "Scuzați-mă, dar nu e mulțumitor!"

Georgiana Adam
3 minute de citit Publicat la 14:00 10 Noi 2023 Modificat la 14:00 10 Noi 2023
sorin grindeanu
Sorin Grindeanu, vizită pe Drumul Expres Craiova-Pitești: "Scuzați-mă, dar nu e mulțumitor!" Sursa foto: Facebook/ Sorin Grindeanu

Sorin Grindeanu a vizitat, joi, 9 noiembrie 2023, șantierele de pe Drumul Expres Craiova-Pitești. La această dată se lucrează încă pe tronsonul 1, primul început, însă aproape abandonat de firma italiană Tirrena Scavi, contractul fiind între timp reziliat și reatribuit unui consorțiu de firme: Ozaltin – Strade Bauuternehmung SRL. 

Tot în șantier sunt tronsoanele 3 și 4, pe care lucrează firmele constructorului Dorin Umbrărescu (UMB), în timp ce tronsonul 2, realizat tot de UMB, a fost dat în folosință în cursul anului trecut. 

"Până în Crăciun dăm în circulație lotul 3, le mulțumesc pentru mobilizare. Asta înseamnă încă 30 de kilometri din drumul extres, un lucru foarte bun. E mobilizare bună și sunt undeva spre jumătate ca stadiu fizic pe lotul 4, adică exact cel care se duce în Autostrada A 1 , la Pitești", a declarat, joi, 9 noiambrie 2023, ministrul Transporturilor. 

"Nu e mobilizare bună pe lotul 1 și nu e mobilizare bună pe centura Craiovei"

Grindeanu este, în schimb, nemulțumit de cum se mișcă lucrurile pe tronsonul 1 al drumului expres și pe centura care va lega municipiul Craiova de DEx 12.

"Nu e mobilizare bună pe lotul 1 și nu e mobilizare bună pe centura Craiovei. Eu am avut discuții, împreună cu domnul Pistol (directorul CNAIR - n.r.), cu companiile respective, le-am spus că o să mai vin, posibil în această lună sau într-o lună și jumătate, până la sfârșitul anului, și aș vrea să se schimbe lucrurile.

Am reziliat contractul, așa cum bine știți, pe tronsonul 1, acea rușine care s-a întâmplat cu acea companie Tirrena Scavi, au câștigat, mă aștept să existe o mobilizare mai bună. 75 de oameni azi și aproximativ 70 de utilaje, scuzați-mă, dar nu e mulțumitor! Și mai jos se merge, sau e mobilizarea, pe centura Craiovei. (...)

Deci, felicitări pentru constructorul de pe loturile 3 și 4, nicio surpriză, și un pic de atenționare, deocamdată de atenționare, pentru lotul 1 și pentru centura Craiovei", a adăugat Grindeanu.

"Ca termene pe o perioadă medie, mențin ceea ce am spus: până la sfârșitul anului acesta se dă în circulație acest tronson 3, de peste 31 kilometri, și mențin pentru lotul 1 și lotul 4 ca anul viitor întregul drum expres de la Craiova la Pitești să fie în circulație", a precizat Grindeanu.

Declarații de presă

Am verificat astăzi situația lucrărilor de pe șantierele Drumului Expres Craiova- Pitești (DEx 12) și Variantei Ocolitoare Craiova Sud! Cel mai avansat este Tronsonul 3 al Drumului Expres Craiova Pitești, care anul acesta poate fi dat în circulație. Sunt 31,75 km care se vor adăuga celor 39,85 km ai Tronsonului 2, pe care se circulă încă de anul trecut. Constructorul român este bine mobilizat și a ajuns deja la un stadiu fizic de 86%. Și lucrările de pe Tronsonul 4 evoluează bine, iar stadiul fizic și se apropie de 50%. Finalizarea lucrărilor și deschiderea circulației pe acest tronson este posibilă în 2024. Pe cele două tronsoane lucrează același constructor român care a realizat și Tronsonul 2 al DEx 12, aflat acum în circulație. Pe Tronsonul 1 al Drumului expres Craiova- Pitești, constructorul turc a demarat lucrările organizatorice în vederea finalizării construcției celor 17,7 km (Craiova - Robănești). Termenul contractual este de 18 luni, dar antreprenorul și-a asumat o bună mobilizare și finalizarea lucrărilor până la sfârșitul anului viitor. Dacă se menține ritmul actual de lucru, la finalul anului 2024 vom putea circula pe toți cei 121 km ai Drumului Expres Craiova - Pitești. Din păcate, nu pot să am cuvinte de apreciere pentru lucrările de pe șantierul Variantei Ocolitoare Craiova Sud (DN56- DN55- DN6). Antreprenorul italian este în întârziere și este slab mobilizat, iar lucrările sunt la un stadiu fizic de doar 52%, deși acestea aveau termen contractual de finalizare anul 2023! Atrag atenția constructorului că trebuie să se mobilizeze urgent și să finalizeze construcția celor 9,8 km ai centurii sud cât mai repede. În caz contrar, pe lângă penalitățile aplicate pentru nerespectarea termenelor contractuale, se poate ajunge la reziliere și la interzicerea participării la viitoare licitații.

Posted by Sorin Grindeanu on Thursday, 9 November 2023

×
TOP articole
x close