Ministrul a subliniat că, în cazul în care i se va furniza "cea mai mică dovadă" conform căreia camioanele cu mărfuri din Ucraina sunt avantajate în Portul Constanța, va lua măsuri drastice, inclusiv destituirea întregii conduceri a portului.
Întrebat cu privire la posibilitatea existenței unor facilități speciale pentru transportatorii români, Grindeanu a comunicat că, în urma discuțiilor cu aceștia, se va implementa organizarea de linii separate pentru camioanele din Uniunea Europeană și cele din afara UE, atât în Portul Constanța, cât și în punctele de trecere a frontierei unde infrastructura permite astfel de aranjamente, în funcție de țările în care aceste vehicule sunt înmatriculate.
”Dacă îmi dau cea mai mică dovadă că acest lucru s-a întâmplat, toată conducerea Portului o destitui. Nu există așa ceva, nu există regim preferențial pentru camioanele din Ucraina față de cele din România. În vară am avut o ședință cu conducerea Portului, spunându-le că în perioada de campanie agricolă, când activitatea în Port e la cel mai înalt nivel, să aibă grijă să găsească o soluție în primul rând pentru români”, a spus ministrul Transporturilor.
”Nu vrea nimeni să încurce pe unii şi pe alţii, iar ajutorul pe care noi îl dăm Ucrainei, şi nu doar noi, e unul care va continua. Asta nu înseamnă că nu trebuie să respecte toată lumea regulile.
Vrei să exporţi grâu în România, trebuie să îţi iei licenţă. Din ce ştiu eu, s-a luat licenţă pentru vreo 25.000 de tone, atât”, a declarat Sorin Grindeanu la Digi24.
Ministrul a adăugat că există informații disponibile care evidențiază volumele de cereale ucrainene importate în România și cele exportate către alte state.
El a subliniat că instituțiile responsabile de aplicarea legilor trebuie să identifice și să sancționeze pe cei care încalcă regulile în acest sens, într-o perspectivă de combatere a infracțiunilor legate de comerțul cu cereale.
Material susţinut de PSD