Cătălin Drulă spune că începând din 2023 se va putea circula pe semi-inelul sudic, iar întregul inel sudic al autostrăzii de centură va putea fi dat în folosință începând din 2024.
"Lotul 2 al Autostrăzii A0 este început anul trecut. Lotul 1 are autorizaţie doar din februarie. Principala problemă este accesul la sursele de materiale, acele balastiere. Sunt nişte avize care încă așteaptă alte autorităţi ale statului.
În rest, sunt ridicate structurile, se lucrează la picioarele de pod. Ritmul la care trebuie să ajungă șantierul trebuie să crească. Nu avem o problemă acum, dar ar putea deveni o problemă dacă nu creşte.
Din discuţiile pe care le-am avut cu constructorul şi din experiența mea, principalul factor limitator este accesul la aceste surse de materiale. Sperăm să se rezolve în zile, poate maximum săptămâni, şi să crească ritmul pe aceste şantiere. Dumnealor şi-a asumat un termen de livrare pentru o parte din Lotul 2 la sfârşitul anului viitor. Important e să punem seminţele şi să culegem roadele la finalul anului viitor.
Se va putea circula complet pe Lotul 2, la finele anului 2020. Lotul 1 a început abia acum două luni. În 2023, semi-inelul sudic va fi complet, iar în 2024 pe întregul inel", a spus Cătălin Drulă, potrivit Digi 24.
Valoarea contractului ajunge la 831,92 de milioane de lei
Tronsonul are o lungime de 19 kilometri, între Corbeanca și Afumați. Asocierea SA&PE Construct - Spedition UMB - Tehnostrade realizează lucrările pentru lotul 2 al Autostrăzii de Centură București.
Valoarea contractului este de 831,92 milioane de lei și o durată de 154 de luni, iar banii provin din fonduri europene nerambursabile.
Din timpul destinat realizării noului lot de centură, 12 luni au fost alocate pentru perioada de proiectare, 22 luni destinate perioadei de execuție și 120 de luni perioada de garanție a lucrărilor.