Cea mai mare parte a cheltuielilor o reprezintă cele de personal, aproximativ jumătate din total, adică 68,4 milioane de lei. Acestea includ indemnizaţiile pentru senatori şi suma forfetară, diurnele pentru deplasările interne, precum şi salariile aparatului propriu. Pentru fondul de salarii a fost prevăzută suma de 37 milioane lei.
Potrivit Mediafax, în nota de fundamentare a bugetului se arată că la stabilirea sumei pentru cheltuielile de personal s-a prevăzut o majorare medie cu 14% a salariilor personalului.
Cheltuielile cu bunuri şi servicii reprezintă 35 milioane de lei, iar cheltuielile de capital - 20,6 milioane de lei.
Senatorii au prevăzut fonduri şi pentru schimbarea parcului auto, pe motiv că maşinile din prezent sunt uzate.
Pentru cheltuieli curente, precum cele de salubrizare, iluminat, încălzit, dar şi deplasări interne şi externe este prevăzută suma de 12,9 milioane de lei. Totodată, pentru reprezentare şi protocol sunt alocaţi 3,6 milioane de lei, iar fondul la dispoziţia preşedintelui este de 200.000 lei.
Tot marţi, Biroul Permanent a adoptat şi proiectul bugetului pentru Adunarea Parlamentară a NATO. Evenimentul se va desfăşura la Senat în octombrie anul viitor, iar pentru găzduirea acestuia a fost prevăzută suma de 26,6 milioane lei.
Bugetul Senatului pentru 2011
- cheltuieli de personal - 68.425.000 lei, din care 37 milioane lei pentru fondul de salarii
- cheltuieli pentru deplasări - 16.609.000 lei, din care 3.678.00 lei pentru cele în străinătate
- cheltuielile cu protocolul - 3.682.000 lei
- cheltuielile cu bunuri şi servicii - 35.814.000 lei, din care:
400.000 lei pentru furnituri de birou
2.305.000 lei pentru carburanţi şi lubrifianţi
875.000 lei pentru servicii de poştă, telecomunicaţii, radio, tv şi internet
2.630.000 lei pentru reparaţii curente
- cheltuielile de capital - 20.635.000 lei, din care 11.700.000 lei pentru maşini, echipamente şi mijloace de transport
- fondul la dispoziţia preşedintelui - 200.000 lei