În prezent, Strategia se află în etapa de avizare de către ministerele implicate, etapă care se va încheia în noiembrie. Pe baza acestui document programatic ar trebui să fie realizate, până în 2035, cele mai importante proiecte de infrastructură din transporturi, sănătate, administrație locală și cultură.
Iată zece obiective de investiții incluse în Strategie, să înțelegem cum își imaginează guvernanții România anului 2035.
1. Finalizarea A1 București-Nădlac și A3 București-Borș
Autostrada A1: București-Pitești-Sibiu-Deva-Nădlac.
Autostrada A1: București-Pitești-Sibiu-Deva-Nădlac.
Dintre cele trei autostrăzi existente, a fost finalizată doar A2 – Autostrada Soarelui, pe ruta București-Constanța. În cifre, rețeaua autostrăzilor din România are 546 de kilometri operaționali. Pentru comparație, căile rutiere însumează 80.000 de kilometri.
Dacă pe Autostrada București-Nădlac există mai multe tronsoane finalizate, tronsoanele Autostrăzii Transilvania sunt, în cel mai bun caz, în curs de execuție.
2. Autostradă între Ardeal și Moldova
Potrivit Strategiei, zona de est a țării este cea mai slab dezvoltată. O cauză este lipsa unei autostrăzi care să lege Moldova de celelalte regiuni. Unul dintre proiectele propuse de Guvern este conectarea regiunii de est cu centrul țării printr-o autostradă care să pornească de la Târgu Mureș, să traverseze Carpații Orientali și să ajungă dincolo de Iași, la Sculeni.
Mai multe, pe pressone.ro.