Metodele
mai puţin obişnuite de a face campanie electorală ale românilor
au fost remarcate şi de presă străină, care prezintă
inventivitatea candidaţilor români ca pe un lucru ieşit din
comun, menit ? a face curte? alegătorilor. Reuters alocă un
spaţiu amplu acestu subiect pe pagina de internet a agenţiei,
prezentând, nu fără ironie, cum au decis unii candidaţi la
primăriile din România să îşi facă reclamă.
?Politicienii
români au găsit metode inedite de a atrage votanţii, înaintea
alegerilor locale din iunie?, comentează Reuters. ?De la a face
paradă cu un elefant pe stradă, la a poza în Iisus pe un afiş
electoral, sau a-şi înfăşura un prezervativ pe deget?.
În
Constanţa, un candidat corpolent, supranumit ?Elefantul?, şi-a
făcut campanie plimbând un elefant pe străzile oraşului.
Victor Manea, canditatul în cauză a declarat că elefantul
?mănâncă mazăre?, amintind în mod ironic de numele
actualului primar al Constanţei, Radu Ştefan Mazăre.
Reuters
relatează şi despre un candidat din Arad care s-a fotografiat în
ipostaze asemănătoare tabloului ?Cina ce de taină?, şi despre
afişele electorale ale lui Gelu Dragan, candidat din Bistriţa care
înfăţişează un deget înfăşurat în
prezervativ, pentru a promite sugestiv că va proteja populaţia
împotriva corupţiei.
O
altă metodă de campanie cel puţin ciudată, supranumită de
jurnaliştii de la Reuters, în mod ironic
?eggvertising?,
este găselniţa candidatului din Năvodari, care şi-a scris numele
pe ouăle care urmează a fi vândute în piaţă.
Reuters
notează totuşi faptul că românii nu par a fi prea
impresionaţi de aceste metode de promovare, fiind mai sensibili la
infrastructura precară şi la serviciile publice de proastă
calitate. Jurnaliştii de la Reuters citează o bucureşteancă în
vârstă de 49 de ani care spune că se simte hărţuită la
gândul că ?aceşti oameni ar face orice pentru a obţine
puterea, însă numai faptul că pot călări un elefant nu
înseamnă ca vor fi în stare să repare drumurile.?
Antena3.ro