PREZIDENȚIALE 2019. Campania pentru prezidențiale a început în mod oficial pe 12 octombrie, dar partidele au început să împânzească orașele cu bannere încă de la sfârșitul lunii august. Europa Liberă le-a cerut partidelor care primesc subvenție să spună ce sume au fost investite în afișajul outdoor.
PREZIDENȚIALE 2019. Perioada de precampanie nu este strict reglementată din punct de vedere legal, iar partidele folosesc banii publici pentru a-și lansa candidații printr-un afișaj outdoor agresiv. Formațiunile politice profită de vidul din legislație care nu le interzice să își monteze bannere cât un bloc sau pe fiecare stâlp de pe principalele bulevarde.
PNL a plătit peste un milion de euro pentru Iohannis
Aflăm de la Partidul Național Liberal că „suma cheltuită în perioada 1 septembrie – 11 octombrie pentru afișajul outdoor al candidatului PNL la prezidențiale, Klaus Iohannis, a fost de 4.685.242 lei fără TVA”. Liberalii precizează că suma a fost achitată integral din subvenția primită în acest an de PNL.
Subvenția care intră în conturile PNL în acest an va fi de aproape 66 milioane de lei.
PSD a cheltuit aproape 5 milioane de lei pentru Dăncilă
PSD a cheltuit pentru candidata sa la prezidențiale o sumă apropiată de cea plătită de PNL pentru actualul președinte. Europa Liberă a solicitat social-democraților să precizeze ce sumă a fost reprezentat subvenția de stat și la cât s-a ridicat finanțarea privată.
Citește articolul complet pe Europa Liberă.