3 milioane de euro au cheltuit la nivel central principalele trei formaţiuni politice în trei săptămâni de campanie pentru publicitatea în presa scrisă şi în audio-vizual. Mai mult de o treime din această sumă este revendicată de PNL, potrivit unui studiu realizat de Institutul pentru Politici Publice.
După 21 de zile de campanie, PNL ar fi cheltuit, potrivit IPP, cei mai mulţi bani în campanie, 1.180.876 euro, cu accent pe promovarea electorală în presa scrisă unde au fost direcţionaţi 612.921 euro.
Alianţa PSD - PC ocupă locul doi în topul cheltuielilor de campanie, cu 984.377 euro. Aceeaşi tendinţă de a investi mai mult în reclama în presa scrisă au manifestat-o de altfel şi social-democraţii, cheltuind peste 600.000 de euro în domeniu.
Deşi a început în forţă campania electorală, PD-L ocupă locul al treilea în topul cheltuielilor, cu 875.028 euro. Democrat-liberalii au mizat mai mult pe publicitatea audio-vizuală, ei plătind 539.225 euro pe spoturile electorale difuzate.
Suma totală cu publicitatea electorală în presa scrisă şi spoturile electorale din audio-vizual investită de cei trei mari competitori ar ajunge la valoarea de 3.040.281 euro, potrivit IPP.
Sumele publicate de IPP reprezintă investiţiile brute, calculate conform tarifelor furnizate de publicaţii, cuprinzând şi eventualele tarife speciale pentru publicitatea electorală. Monitorizarea s-a făcut pe 21 cotidiane centrale, 119 de reviste/publicaţii periodice, 15 posturi TV şi 9 posturi de radio.
Marius Vulpe, Antena3.ro