Candidaţii la alegerile locale au
cheltuit aproape 50 de milioane de euro în campania electorală.
Cei mai mulţi bani au fost plătiţi de PD-L, peste 3 milioane de
euro. 90% din publicitate a fost contractată pentru primul tur al
alegerilor locale. Datele rezultă dintr-un studiu realizat de
Institutul de Politici Publice.
PD-Leste urmat în top de
PSD, cu peste 2 milioane de euro, şi de PNL, cu puţin peste 1,8
milioane de euro. Publicitatea pe care au plătit-o partidele
politice în presa scrisă este cu 250% mai mare decât la
alegerile de acum patru ani.
Există şi candididaţi, precum
Răzvan Murgeanu (456.000 de euro) sau Cristian Poteraş (182.000 de
euro), care au depăşit plafonul legal al sumelor pe care le pot
cheltui candidaţii în campania electorală. Cei doi au plătit
aceste sume numai pentru publicitate. La acestea se mai adaugă banii
pentru concerte, mitinguri sau conferinţe şi
lansări.
Reprezentanţii Institutului de Politici Publice
susţin că pentru încălcarea legii, candidaţii care au ieşit
primari şi au cheltuit mai mult decât era legal, ar putea
rămâne fără mandate.
Antena 3