"Eliberăm orașul de mașinile parcate, și asta vine prin strategia de parcare. Până la sfârșitul mandatului. Mai sunt 3 ani.", a spus Nicușor Dan, joi.
"Chiar dacă am avea în momentul de față să facem niște piste de bicicletă, nu am avea unde, pentru că sunt parcate mașini peste tot pe prima bandă. Este inutil să avem o pistă de bicicletă care nu este conectată cu altele și nu îți permite să de duci de acasă la serviciu.
În anul acesta o să vedeți câteva zeci de mii de mașini mai puține pe prima bandă. Până la sfârșitul anului."
Greenpeace solicită primarului Capitalei, Nicușor Dan, extinderea rețelei de piste de biciclete
Astăzi, 3 iunie, de Ziua Mondială a Bicicletei, Greenpeace România atrage atenția asupra infrastructurii deficitare pentru bicicliști în București, și cere PMB realizarea a minimum 100 km de piste de biciclete până în 2022.
Voluntarii Greenpeace România au testat cât de prietenos și sigur este mersul cu bicicletă din Piața Victoriei pâna la Primăria Municipiului București, ocazie cu care au transmis primarului capitalei, Nicușor Dan, cele 10 soluții Greenpeace pentru reducerea poluării, propuneri susținute de peste 15.000 de oameni.
“În București sunt peste 1800 km de străzi, însă lungimea pistelor de biciclete nu depășește 20 km. Mai mult, acestea nu sunt conectate, sunt construite la standarde diferite, iar unele dintre ele sunt reale pericole, atât pentru bicicliști cât și pentru pietoni.” a declarat Alin Tănase, coordonatorul campaniei de mobilitate Greenpeace România
Bucureștiul este un oraș poluat și arogant cu distribuția spațiului. De la aroganța benzilor de mașină foarte largi și numeroase pe marile bulevarde, la lipsa infrastructurii pentru bicicletă și la trotuarele foarte înguste, chiar și pentru unul sau două persoane. Prin urmare, ponderea mersului cu bicicleta în deplasările zilnice din București este de doar 1%, iar cea a mersului pe jos este de 15%. În schimb, aproximativ 50% dintre deplasările zilnice din București sunt efectuate cu vehicule private.
În contextul în care Bucureștiul este una dintre cele mai poluate și congestionate capitale europene, avem nevoie de o adevărată revoluție în sistemul de transport. Toată lumea trebuie să aibă acces la un sistem de mobilitate curat, decarbonizat, durabil, sigur și universal, accesibil tuturor, și care să favorizeze conexiunea dintre comunități și natură.
Mersul cu bicicleta este sănătos pentru oameni și planetă și trebuie sa fie parte din soluție. Avem dreptul la un oraș verde, cu piste de biciclete de calitate și acces ușor la spații verzi și natură.