Antena 3 CNN Politică Ministrul Transporturilor recunoaşte că nu a mai mers cu trenul de trei ani: Trenurile nu oferă viteza şi confortul necesar pentru a înlocui maşina

Ministrul Transporturilor recunoaşte că nu a mai mers cu trenul de trei ani: Trenurile nu oferă viteza şi confortul necesar pentru a înlocui maşina

1 minut de citit Publicat la 12:16 21 Apr 2013 Modificat la 12:16 21 Apr 2013
Ministrul Transporturilor recunoaşte că nu a mai mers cu trenul de trei ani: Trenurile nu oferă viteza şi confortul necesar pentru a înlocui maşina
Foto: Agerpres
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a mers ultima dată cu trenul acum trei-patru ani, în condiţiile în care transportul feroviar nu oferă viteza şi confortul necesar pentru a înlocui maşina.
"Merg cu maşina. De ce? Din cauză că trenurile din România astăzi nu oferă viteza şi confortul necesar pentru a înlocui maşina. Asta este realitatea şi trebuie, după părerea mea, să ducem nişte politici care să schimbe lucrurile", a spus ministrul într-o emisiune televizată, conform Mediafax.
Întrebat de unul dintre moderatori când a mers ultima dată cu trenul, ministrul a afirmat: "Cred că acum trei-patru ani".
Oficialul a arătat că este foarte important să se investească în mentenanţă, pentru a rezolva problemele care pot afecta siguranţa transportului feroviar.
Una dintre soluţiile adoptate în decursul timpului pentru menţinerea siguranţei a fost scăderea vitezei de circulaţie, ajunsă în prezent la un nivel inferior celui din 1940.
"Dacă noi vom reuşi să absorbim fondurile europene aşa cum trebuie şi, de asemenea, vom reuşi să gestionăm nu cu management privat, ci cu management performant, companiile din România, vom găsi şi bani. Eu încă o dată vă spun că la sfârşitul mandatului veţi vedea dacă am găsit bani sau nu. Vă garantez că găsesc", a spus ministrul Transporturilor, solicitat să precizeze care ar putea fi sursa pentru finanţarea investeţiilor în reţeaua feroviară.
El a arătat că săptămâna viitoare va deveni funcţional un contract cu Jandarmeria, în contextul problemelor generate de furturile de componente de cale ferată, care impun scăderi de viteză.
În 2011 pe reţeaua feroviară publică au avut loc 4.175 de cazuri de sustrageri, cu o valoare a pagubelor de 32,38 millioane lei, iar în 2012 au existat 3.465 de cazuri, cu o valoare a pagubelor de 46,49 milioane lei (10,4 milioane euro).
 

×
x close