Sărăcie mare, dar nu atunci când vine vorba de publicitate. Ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi, a atribuit prin negociere directă un contract firmei "ARS Advertising" SA, în valoare de 500.000 de euro. Suma ar fi necesară pentru modernizarea sistemelor de încălzire urbană, însă oficialii Ministerului nu au putut preciza care sunt proiectele concrete făcute în acest domeniu.
Contractul atribuit la începutul acestei luni firmei "ARS Advertising"SA este în valoare de peste 500.000 de euro şi presupune servicii de publicitate în cadrul campaniei de promovare a Programului Operaţional de Mediu. Actul nu intră sub incidenţa acordului privind contractele de achiziţii publice, însă nici nu prevede clar dacă a fost vorba de "o situaţie de urgenţă extremă", ce ar duce la atribuirea contractului prin negociere directă. În schimb, se stipulează că singurul criteriu de atribuire a fost "preţul cel mai scăzut", iar serviciile nu pot fi subcontractate, arată jurnaliştii de la
Gardianul.Ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi, spune însă că nu îşi aminteşte de acest contract.
"De atribuirea contractului este responsabilă direcţia generală care se ocupă de fondurile structurale, care este ordonator de credite. Ei iau deciziile. Nu-mi amintesc dacă am semnat, însă în mod normal, dacă nu este un contract pentru care am făcut delegare de semnătura, trebuia să fie iscălit şi de mine", a declarat Nemirschi pentru sursa citată.
Graba cu care s-a parafat contractul a fost explicată de oficialii din Ministerul Mediului. Aceştia au spus că actul semnat pe data de 3 iunie vine în prelungirea unui contract anterior, câştigat de "ARS Advertising" în urma unei licitaţii deschise. Respectivul contract, în valoare de peste un milion de euro, a fost adjudecat pe ultima sută de metri a campaniei electorale din 2008.
Antena 3