"Tot ceea ce s-a discutat în afara angajamentelor au fost scenarii posibile. De exemplu, dacă la Tarom oferta de 20% nu este atractivă, vom relua cu un nou efort chiar până la pachetul majoritar. Sigur, pentru cele 20% calendarul e concret. FMI-ul a urmărit ca toate măsurile să aibă un calendar foarte precis, termene foarte precise, şi peste tot estimarea costurilor", a spus Buzaşu, care s-a întâlnit sâmbătă la Ministerul Finanţelor cu reprezentanţii Fondului Monetar Internaţional (FMI).
El a declarat anterior că mai multe firme importante din Orientul Mijlociu si Asia s-au arătat interesate de privatizarea Tarom.
Ministerul Transporturilor îşi asumă privatizarea CFR Marfă până în luna decembrie a acestui an, obiectiv care va fi atins şi în cazul celui mai pesimist scenariu, potrivit unui comunicat transmis miercuri de instituţie, după întâlnirea ministrului Ovidiu Silaghi cu misiunea FMI-CE-Banca Mondială
Discuţiile au vizat stadiul privatizării CFR Marfă şi vânzarea unui pachet minoritar al companiei Tarom.
În nota de fundamentare a unui proiect de ordonanţă elaborat de Ministerul Finanţelor se spune că programul de privatizare al Ministerului Transporturilor pentru 2012 are în vedere prevederile scrisorii de intenţie la acordul încheiat cu FMI, prevederi amendate succesiv cu prilejul fiecărei evaluări a instituţiilor financiare internaţionale şi care au stabilit măsuri de privatizare cu termene de realizare privind Tarom şi CFR Marfă.
"Singura acţiune de privatizare preconizată a fi realizată de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii şi de a aduce venituri din vânzare de acţiuni se referă la vânzarea pachetului de acţiuni reprezentând 20% din capitalul social al TAROM, iar aceasta, deşi se fac eforturi pentru atragerea investitorilor de portofoliu şi de retail pe piaţa de capital, este susceptibilă de a nu fi realizată datorită lipsei de interes a acestora în contextul crizei economice actuale", se menţionează în nota de fundamentare.