Lucian Bode a participat, miercuri, la evenimentul de demarare a lucrărilor la Magistrala 1 de Metrou din Cluj-Napoca.
”Sunt convins că multă lume, mulți români, se întreabă care este cheia succesului, aici, la Cluj sau în această regiune, văzând numeroasele proiecte de modernizare a infrastructurii și nu numai a infrastructurii de transport ci și de sănătate educație care se dezvoltă aici. O să definesc așa cum văd eu acest succes. În primul rând, vorbim despre viziune. În al doilea rând, vorbim despre finanțare. În al treilea rând, vorbim despre descentralizare. Și în al patrulea rând, vorbim despre planificare.
Când spun viziune, mă gândesc la faptul că în 2020, Guvernul nostru de atunci a pus în dezbatere publică planul investițional privind dezvoltarea infrastructurii de transport 2020-2030. Acest plan investițional pe care unii îl numesc fițuică electorală s-a transformat prin hotărârea de Guvern, la inițiativa ministrului Sorin Grindeanu, în master-planul general de transport al României, o adaptare a master-planului general de transport al României din 2016.
Acest document programatic a stat la baza celei de-a doua definiții la care m-am referit, și anume finanțarea. Tot ceea ce s-a proiectat în planul investițional, se regăsește astăzi în PNRR. Prin PNRR, Guvernul a asigurat finanțare acestui obiectiv și a principalelor obiective de dezvoltare infrastructurii de transport din România.
Demararea lucrărilor la Magistrala 1 de Metrou ClujDemararea lucrărilor la Magistrala 1 de Metrou Cluj
Publicată de Lucian Bode pe Miercuri, 5 iunie 2024
În anul 2020, împreună cu ministrul Boloș, am luat decizia să propunem Guvernului două ordonanțe de urgență, ordonanța 88 și 101. Am creat cadrul pentru transferul către autoritățile locale, autoritățile județene a unor obiective de transport, astfel încât ele să poată fi implementate mult mai ușor decât de la nivel central. Astăzi, vorbim de sute de astfel de obiective, unele finalizate, Centura de la Bechean sau varianta ocolitoare de la Oradea și alte obiective, la fel cum este și Metroul de la Cluj.
Astăzi venim de la inaugurarea noului terminal de la Aeroportul Internațional Avram Iancu din Cluj-Napoca. O să vedeți că, în centru, se află Municipiul Cluj-Napoca și Aeroportul Internațional Cluj, un hub regional care va fi principala poartă aeriană din Transilvania și a doua din România, după Otopeni. La concurență cu Iașiul. O să vedem că avem și în acest plan Centura metropolitană, avem autostrada Transilvania, avem trenul metropolitan și obiectivul despre care vorbim astăzi, metroul.
Așadar, vorbim despre cel mai mare plan de mobilitate dintr-o regiune din România, pus în practică, aici, în regiunea noastră, la Cluj. Sunt convins că, odată cu implementarea acestui proiect, Metroul de la Cluj, Cluj-Napoca va deveni un oraș mult mai rezilient. Municipiul Cluj-Napoca se va bate de la egal la egal cu marile metropole europene Barcelona, Milano. Sunt convins că odată ce acest proiect va fi implementat, pe măsură ce proiectul va prinde contur, va fi o provocare și pentru alte municipii, pentru Iași și pentru Timișoara.
Iată că la Cluj se realizează și vă felicit, domnule primar, pentru că sunt convins că acest proiect va fi un proiect de succes și vă rog să nu uitați să ne chemați pe toți la inaugurare”, a declarat Lucian Bode, secretarul general al PNL.