Între timp, ministrul Infrastructurii din Ucraina afirmă că adâncirea canalului Bâstroe este legală, iar ţara noastră a fost informată despre acest lucru încă din luna august a anului trecut.
Kelemen Hunor a spus că Statul român ar fi știut încă din anul 2019, conform unei informări venită din Ucraina pentru România, aceea că Ucraina a făcut o solicitare în care a spus că în perioada 2019-2020 vor efectua lucrări de întreținere pentru Canalul Bâstroe, dar nu lucrări de dragare.
Pe de altă parte, statul ucrainean susține în acest moment că se fac lucrări de întreținere pentru canal, dar nu oficial, lucrări de dragare.
Au apărut tot mai multe informații contradictorii în acest sens, astfel că sunt informații publice, spune șeful Portului Ismail, faptul că Ucraina a făcut lucrări de dragare și s-a ajuns chiar pe anumite porțiuni la o adâncime de șapte sau opt metri, deși inițial lacul ar fi avut undeva la trei metri.
Motiv pentru care au decis să facă aceste lucrări de întreținere și dragare pentru a trece pe acolo cu nave de mare putere.
Însă răspunsul autorităţilor din ţara noastră întârzie să apară, pentru că președintele Klaus Iohannis, dar și ceilalți lideri politici spuneau că ar trebui să așteptăm răspunsul experților.
Ministrul Transporturilor spunea că statul român este pregătit cu nave pentru a verifica zona Canalului Bâstroe.