Alianţa PSD-PC a cheltuit, în prima săptămână de campanie, 305.832 euro, pentru publicitatea în mass-media centrală, în timp ce PNL a alocat 296.070 euro şi PD-L 180.873 euro, potrivit unei monitorizări date publicităţii miercuri de Institutul pentru Politici Publice (IPP).
O analiză efectuată de IPP arată că, pentru prima săptămână, alianţa PSD-PC a cheltuit pentru publicitatea în mass-media centrală 305.832 euro, dintre care 157.344 euro pentru print şi 148.488 euro pentru televiziune.
PNL se situează la mică distanţă faţă de social-democraţi - cu 296.070 euro, dintre care 152.972 euro pentru print şi 143.098 pentru televiziune. Topul este completat de PD-L, care a cheltuit 180.873 euro, dintre care 105.070 pentru print şi 73.803 pentru televiziune, scrie Newsin.
IPP precizează că monitorizarea publicităţii a fost făcută prin intermediul companiei Alfa Cont, iar sumele prezentate reprezintă investiţia brută. Potrivit comunicatului IPP, calculul investiţiilor brute în publicitate se face conform tarifelor listă (rate-card) furnizate de publicaţii, cuprinzând şi eventualele tarife speciale pentru publicitatea electorală. Nu este luat în calcul nici un discount, barter etc. Toate preţurile sunt exprimate în EURO şi includ TVA.
Monitorizarea se face pe: 21 cotidiane centrale, 119 de reviste/publicaţii periodice şi 15 posturi TV şi 9 posturi de radio, se mai arată în comunicatul IPP.
Antena3.ro