Antena 3 CNN Politică Dovezi ŞOCANTE din Dosarul Flota care îl ÎNFUNDĂ pe Traian Băsescu. Ce ACTE a semnat PREŞEDINTELE şi ce sume de bani au "dispărut"

Dovezi ŞOCANTE din Dosarul Flota care îl ÎNFUNDĂ pe Traian Băsescu. Ce ACTE a semnat PREŞEDINTELE şi ce sume de bani au "dispărut"

O.P.
2 minute de citit Publicat la 06:02 12 Noi 2014 Modificat la 06:02 12 Noi 2014
basescu_comandant81585_69623000.jpg
Antena 3 vă prezintă noi dezvăluiri din raportul parlamentar care arată modul în care flota comercială a fost distrusă cu bună ştiinţă. Documentele arată că o mare parte din navele Petromin au dispărut printr-o schemă întortocheată.

Una în care este implicat preşedintele Traian Băsescu, pe atunci ministru al transporturilor. Afacerea moşită cu norvegienii de la Klaveness s-a lăsat cu o gaură de milioane şi cu un dosar penal acoperit de praf. 

Dosarul Flota ar putea fi redeschis după 22 decembrie, când se încheie mandatul preşedintelui Traian Băsescu.

O mică flotă de petroliere a fost sifonată printr-un contract încheiat în 1991 cu firma norvegiană Klaveness. Pe modelul patentat deja, statul s-a ales cu gaura iar partenerii străini au luat caimacul.

Iniţial, Petromin a pus la bătaie cinci nave: Cărbuneşti, Comăneşti, Barboşi, Băneasa şi Balota. Norvegienii au participat cu...managementul.

În urma asocierii a fost creată o nouă companie în Bahamas, Petroklav. Călin Marinescu, directorul companiei româneşti, era unul dintre şefi, iar un apropiat de-al său, Traian Băsescu, membru în Consiliul de Administraţie. Acesta din urmă a şi semnat contractele, fără a avea vreo aprobare.

Numărul de nave a crescut de la cinci la cincisprezece, toate trecute în proprietatea câte unui off-shore din Liberia, cu acţiuni la purtător.

Navele au trecut sub pavilionul liberian şi  gajate pentru un credit uriaş.

Mai exact 45 milioane de dolari, luaţi de la o bancă tot norvegiană. Cea mai mare din sumă a fost folosită pentru repararea a două nave care erau închiriate unui SRL românesc. Numai firma norvegiană a verificat devizele pentru lucrări. Nici până acum nu se ştie exact valoarea acestor nave.

Se cunoaşte doar suma încasată în urma asocierii: puţin peste un milion de dolari.

Ultimul act s-a consumat în al doilea mandat de ministru al transporturilor al lui Traian Băsescu, când sunt semnate mai multe documente care permiteau companiilor liberiene vânzarea navelor. Din acel moment, s-a pierdut urma lor.

Două din ele, Breaza şi Callatis, au răsărit câţiva ani mai târziu în flota unui apropiat al lui Traian Băsescu, Gheorghe Bosânceanu, sub noile nume, Histria Sun şi Histria Star.

Cert este că zece ani mai târziu, procurorii, au stabilit un prejudiciu de 300 de milioane de dolari. Au stabilit şi vina pentru 110 inculpaţi, inclusiv Traian B?sescu.

Acesta era acuzat inclusiv că a pierdut documente importante.

A fost pus sub acuzare în 2003, însă justiţia s-a mişcat cu încetinitorul.

Victoria în alegerile din 2004 i-a asigurat însă imunitatea în faţa judecătorilor. Chiar dacă a făcut câteva vizite în sălile de tribunal.

Pentru ceilalţi, procesul a continuat. Şi a fost acceptată o nouă expertiză, în care prejudiciul de 300 de milioane de dolari s-a topit peste noapte. Cu o pagubă egală cu zero şi cu imunitate, nu este un dosar care să-i ofere mari emoţii.

O eventuală redeschidere a anchetei poate fi făcută abia din 22 decembrie.

×
Etichete: Flota dosarul flota
x close