Antena 3 CNN Politică Deputatul Marian Mina: "Se pare că Portul Constanţa reprezintă o mare frustrare"

Deputatul Marian Mina: "Se pare că Portul Constanţa reprezintă o mare frustrare"

Alin Tarnovschi
1 minut de citit Publicat la 14:04 05 Mai 2021 Modificat la 14:04 05 Mai 2021
o_1f4u2otqg18fqp2d1hpq8dbni7b.jpg
Sursa foto: Facebook / Marian Mina

"OFTICILE unei guvernări 'DRULE' şi în politica din #transporturi. Episodul 2. V-am promis o radiografie a celor mai importante proiecte de #infrastructură rutieră din România şi, după ce am discutat despre autostrăzile din Muntenia, astăzi vreau să vorbim despre DOBROGEA.

Se pare ca Portul #Constanța reprezintă o mare frustrare și un mare 'dezechilibru' național. Inclusiv traficul turistic generat de litoral reprezintă o 'chestie' care generează un 'dezechilibru' și o lipsă de echitate față de Transilvania, de exemplu.

Astfel, având în vedere că Marea Neagră nu poate fi mutată, în vederea compensarii ,,dezechilibrului”, ”drula” de la Ministerul Transporturilor a decis următoarele:

* Transformarea municipiilor Arad și Timisoara în ,,porturi”, la nu mai puțin de 3 autostrăzi;

* Implementarea Autostrăzii Timisoara – Moravița, pentru ca timișorenii să se ducă la plaje, numai că NU LA NOI, ci în Muntenegru. #Litoralul nostru nu trebuie să le mai placă!;

* Nefinalizarea Autostrăzii Sibiu – Pitești, autostradă care ar putea lega Dobrogea, Portul Constanța și Litoralul (ce e drept, Litoralul Românesc) cu Europa de Vest. Secțiunea 2-a a acestei autostrăzi, secțiune care nu a venit ,,pomană” de la predecesorii domnului ministru, nu este nici măcar abordată la un nivel care să confirme o intenție în finalizare.

Lipsesc investiții #esențiale pentru fructificarea atuurilor zonei, dar nebunii din Guvern nu au minima capacitate intelectuală să continue dezvoltarea Portului Constanța, mai ales în contextul dezvoltării Canalului Istanbul de către Turcia, crearea unei linii MODERNE de #ferryboat cu Georgia și investiții într-un port acolo pentru penetrarea pe linia Asiei Centrale și deschiderea spre Caucaz, pe modelul Ungariei care creează un port lângă Trieste.

Nu mai discutăm de necesitatea URGENTĂ, de vreo 20 de ani, de a crea #legături rapide spre sudul litoralului și spre Delta Dunării pentru a le pune în valoare. Întrebarea este cand vor ajunge cei din Dobrogea sa profite de ele? Probabil, cu asemenea Guverne populate de “drule”, NICIODATĂ!

#Dezvoltarea echilibrată și echitabilă, dacă va apărea, va apărea doar după 30-40 de ani, în orice caz, după ce probabil că se va termina cu finanțările europene nerambursabile", a scris deputatul Marian Mina, într-o postare pe Facebook.

“OFTICILE” unei guvernări “DRULE” şi în politica din #transporturi. Episodul 2. V-am promis o radiografie a celor mai...

Publicată de Marian Mina pe Marţi, 4 mai 2021

×
x close