Antena 3 CNN Politică Dacian Cioloș cere schimbarea Monicăi Anisie de la Ministerul Educației: „E nevoie de o personalitate recunoscută pentru performanță în economia reală”

Dacian Cioloș cere schimbarea Monicăi Anisie de la Ministerul Educației: „E nevoie de o personalitate recunoscută pentru performanță în economia reală”

1 minut de citit Publicat la 15:57 05 Dec 2019 Modificat la 15:57 05 Dec 2019
o_1drb5ib8k1jt61ubo1l3g1n6212inb.jpg

Dacian Cioloș îi propune președintelui Klaus Iohannis să inițieze un nou pact național pentru Educație, unul care să prevadă, pe lângă procentul din PIB alocat obligatoriu de guverne, și un acord între toate partidele politice pentru păstrarea aceluiași ministru la Ministerul Educației minimum cinci ani, indiferent cât de des se succed guvernele și indiferent de culoarea politică a acestora.

Cioloș subliniază, într-un mesaj postat pe Facebook, că ministrul Educației ar trebui să vină din afara sistemului actual, ”de preferat o personalitate publică recunoscută tocmai pentru performanță în economia reală”.

Citește și: Dacian Cioloș, după reacția ministrului Educației privind rezultatele PISA: ”Seninătatea doamnei ministru ne dă fiori. În fapt, este o tragedie”

”Președintele Iohannis a strâns suficiente astfel de personalități în grupurile de lucru ale proiectului România Educată. Avem nevoie de obiective concrete legate de performanța copiilor, nu numai de sumele alocate sistemului de educație, dar, cel mai important, avem nevoie de coerență și stabilitate, dincolo de interesele electorale ale candidaților și partidelor. Ministerul Educației trebuie scos în afara jocurilor politice”, a mai scris Dacian Cioloș.

Citește și: PISA. Se cere declanșarea stării de urgență în educație

Dacian Cioloș a criticat vehement reacția ministrului Educației cu privire la rezultatele dezastruoase obținute de elevii români la ultimele teste PISA arătând că ”seninătatea doamnei ministru ne dă fiori”.

”Seninătatea doamnei ministru ne dă fiori. Sistemul de educație din România nu e în stare să formeze tineri capabili să se descurce în situații concrete de viață, dar ministrul Educației ne spune să stăm liniștiți, pentru că elevii știu. În fapt, este o tragedie: elevii români învață după un curriculum care nu are legătură cu viața reală. Dincolo de resurse, de finanțarea învățământului, de baza materială precară, de numărul de copii dintr-o clasă, rezultatele de la Testele PISA țin de modul în care profesorii reușesc să-i facă pe elevi să creadă că sunt capabili să rezolve probleme din viața reală”, a scris Ciolos.

Citește și: PISA 2018. România, rezultat dezastruos la teste, cea mai mare cădere fiind la Matematică. Analfabetismul funcțional, la apogeu

 

×
x close